به گزارش ایسنا سردار امیرعلی حاجی‌زاده در مراسم تجلیل از پیشکسوتان عرصه هشت سال دفاع‌مقدس به میزبانی حسینیه عاشقان ثارالله سپاه استان زنجان، اظهار کرد: درس‌ها و اخذ تجربیات دفاع‌مقدس یکی از گنجینه‌های بزرگ کشور و نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شود که اگر این گنجینه و تجربیات افراد حاضر در عرصه دفاع‌مقدس به‌ خوبی استخراج شود، می‌توان از آن به‌عنوان حلال مشکلات اجتماعی، فردی، بین‌المللی، ‌سیاسی و اقتصادی استفاده کرد.

وی افزود: استفاده نکردن از گنجینه گوهربار دفاع‌مقدس جفا در حق ملت و خودمان است که نباید اجازه چنین کاری داده شود، زیرا اگر به آن دوران بازگردیم و از تجربیات و الگوهای دفاع‌مقدس استفاده کنیم همه مشکلات حل خواهد شد. در جنگ هشت سال تحمیلی تنها کشور عراق در برابر ایران قرار نداشت، بلکه ائتلافی از دو ابر قدرت شرق و غرب و کشورهای عربی مرتجع در غالب دنیا قرار داشتند.

حاجی‌زاده تصریح کرد: آمریکا در رأس همه موضوعات زمان جنگ هشت سال دفاع‌مقدس و قبل از آن انقلاب اسلامی قرار داشت و همه کشورها را برای ضربه زدن به کشورمان متحد کرده بود و اطلاعات طبقه‌بندی شده و محرمانه به‌خوبی پرده از این اتحادها بر می‌دارد. پس اگر در جنگ هشت سال تحمیلی حمایت‌های آمریکا از عراق نبود ما می‌توانستیم جنگ را سه تا چهار ساله تمام کنیم و مقابل زیان‌های میلیارد دلاری به زیرساخت‌های اقتصاد کشورمان را بگیریم.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه گفت: اگر حمایت‌های آمریکا از صدام نبود شاهد ۱۸۸ هزار شهید و هزاران جانباز نبودیم، پس از ۱.۵ سال از شروع جنگ تحمیلی، آمریکا حمایت از صدام را علنی کرد و این حمایت‌ها تا جایی پیش رفت که نام کشور عراق را از لیست تروریست‌ها خارج و کمک‌های تسلیحاتی و شیمایی به صدام کردند و در کنار آن آمریکا با فشارهای وارده به کشورهای عربی از جمله عربستان، کویت، امارات و کویت را مجبور کرد تا خزانه خودشان را در اختیار صدام قرار دهند.

حاجی‌زاده یادآور شد: طی دو قرن اخیر تنها در جنگ بین ایران و عراق بود که حتی یک مترمربع از خاک کشورمان جدا نشده است که این نشان از قدرت خودباوری، توکل بر خدا و جهاد عاشورایی رزمندگان دارد که چگونه با دستان خالی در مقابل دنیا ایستاند.

وی در ادامه گفت: امروزه با الگوبرداری از دفاع‌مقدس شاهد تولید انواع تسلیحات دریایی و هوایی پیشرفته هستیم و این در حالی‌ است که در همان ابتدای جنگ تحمیلی هیچ‌گونه تسلیحات جنگی در اختیار نداشتیم و امروز در عرصه تولید و ساخت هواپیماهای بدون سرنشین،‌ ساخت رادار و موشک در حوزه‌های زمینی، توپخانه، شناوری، زمین به هوا و ساحل به دریا خودکفا هستیم که این هواپیماها چیزی کمتر از موشک‌های زمین به زمین ندارد که از این تسلیحات در رژه ۳۱ شهریور پارسال رونمایی شده بود.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در بیرون از مرزها برای ما دلسوزی نمی‌کنند، ما باید با تکیه بر توانمندی‌های داخلی که حاصل فکر جوانان کشورمان و الگوگیری از دفاع‌مقدس است، استوار باشیم. دشمن امروز در حوزه اقتصادی و فرهنگی به جنگ ما آمده است که باید همچون دفاع‌مقدس همه دست در دست هم دهیم و از مشکلات و موانع پیش رو با استفاده از الگوی دفاع‌مقدس عبور کنیم.

حاجی‌زاده افزود: خودباوری و اعتماد به نفس دو عنصر مهم در موفقیت ما تلقی می‌شود که به آن‌ها نیاز داریم، تشکیل قرارگاه در شهرها، استان‌ها و شهرستان‌ها باید صورت گیرد؛ چرا که دشمن در حوزه اقتصادی و فرهنگی به جنگ ملت ما آمده است و ما باید مقابله کنیم، با تشکیل قرارگاه‌های متعدد باید با جنگ دشمنان مقابله کرد؛ همان‌طور که امروز در شمال‌ غرب و یا جنوب‌شرقی شاهد گرفتار شدن نیروهای تروریستی در دست مجموعه‌های ارتش، سپاه و نیروی انتظامی هستیم.

وی یادآور شد: دیروز اگر تنها قرار بود نیروهای نظامی مشکل جنگ را حل کنند ما قطعا شکست می‌خوردیم، این حضور ملت همیشه در صحنه بود که موجب رقم خوردن پیروزی ما شد و این حضور همواره ادامه دارد، امروز گنجینه دفاع‌مقدس باید توسط پیشکسوتان به نسل جدید انتقال داده شود. درست است که امروز دیگر صدای توپ و تانک شنیده نمی‌شود اما دشمن در حوزه‌های مختلف فعالیت دارد که آگاهی ما را می‌طلبد و باید هوشیار باشیم و هوشمندانه عمل کنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.