به گزارش ایسنا، ولی داداشی نماینده آستارا در مخالفت با طرح مذکور اظهار کرد: کار دستگاه قضائی مشخص است و این طرح حاکمیت در درون حاکمیت حساب می شود ما نباید دستگاه عریض و طویلی را به موازات سایر دستگاه ها ایجاد کنیم.

وی افزود: اگر نیاز به اصلاح باشد این کار میتواند با طمانینه و کار تخصصی انجام شود و استقلال قوه قضائیه با این طرح زیر سوال می رود.

هادی قوامی نماینده اسفراین نیز در موافقت با این طرح اظهار کرد: این طرح برای دفاع از قضات پاکدامن و صالحی است که بتوانیم از محیط کار آنها صیانت کنیم و در واقع با ایجاد اعتماد عمومی به قضاوت موجب شویم که این اعتماد آسیب زده نشود.

وی افزود: این طرح کمک می کند به اینکه اگر در دستگاه قضا تخلفی صورت گرفت قابل بخشایش نباشد و ما بتوانیم از ظرفیت هایی که در این طرح به کار رفته استفاده کنیم، در واقع با افرادی که در خط مقدم مبارزه با مفاسد اقتصادی هستند و اگر خطا کردند برخورد صورت گیرد و هیچ گونه مماشاتی انجام نشود.

علیرضا محجوب نماینده تهران نیز در مخالفت با این طرح گفت: هر چیزی که در مجلس مطرح می شود قطعا مهم است اما این شیوه قانون نویسی نیست اگر می خواهیم قدمی برداشته شود باید سر فرصت به آن رسیدگی شود.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار کرد: کمیسیون قضائی با عنوان یک کمیسیون تخصصی باید همه ابعاد مساله را بررسی کند و این مهم هم نیازمند صرف وقت است.

جبار کوچکی نژاد نماینده رشت نیز در موافقت با این طرح گفت: اگر امروز بحث مفاسد اقتصادی یکی از دغدغه های رهبری است و مطرح شدن حقوق های نجومی هم بخش های اجتماعی را تحت تاثیر قرار داده برای اینکه اعتماد عمومی که سرمایه بزرگ جامعه است را برگردانیم دو فوریت این طرح باید در مجلس مطرح شود.

براساس این گزارش پس از اظهارات مخالفان و موافقان، دو فوریت طرح مذکور به تصویب نرسیده و یک فوریت آن مورد موافقت گرفت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.