به گزارش تسنیم، اولین جلسه هم اندیشی راهکارهای تقویت علمی و فناوری با متخصصان ایرانی در غرب اروپا با حضور هیاتی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ،توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران در هلند برگزار گردید.

در این جلسه که اساتید ، دانشمندان و دانشجویان ایرانی رشته های مختلف دانشگاههای هلند حضور داشتند، دکتر علیرضا جهانگیری سفیر جمهوری اسلامی طی سخنانی بر لزوم گسترش همکاریهای علمی و فناوری بین جمهوری اسلامی ایران و هلند تاکید نمود و تصریح کرد: این روند پس از توافق هسته ای شتاب بیشتری به خود گرفته است.
سفیر کشورمان با اشاره به اهتمام سفارت جمهوری ایران نسبت به توسعه همکاریهای علمی و اکادمیک از حضور هیات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در هلند ابراز خرسندی نمود و تصریح کرد: بواسطه ارتباطات گسترده با دانشگاهها و مراکز علمی هلند ، ما شاهد جهش قابل توجه در این زمینه در مناسبات دو جانبه هستیم.

سفیر جمهور اسلامی ایران بر لزوم همکاری بین بخش صنعت با دانشگاهها تاکیدکردو اضافه کرد:این همکاریها می تواند در حوزه شرکتهای دانش بنیان انجام شود
دکتر جهانگیری ابراز امید واری نمود با اینگونه رفت و امد هیاتها، زمینه سفر دکنر فرهادی وزیر علوم ،تحقیقات و فناوری به هلند در آینده فراهم گردد.

در ادامه این جلسه دکتر سرکار دبیر ستاد فناوری نانو وهمکارانشان در نشستهای مختلف پیشرفتهای کشور در زمینهای علمی و فناوری وهمچنین نیازهای
کشورمان در این حوزه ها را تشریح کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.