به گزارش ایسنا، محمدمهدی تندگویان صبح امروز در حاشیه جلسه علنی شورای شهر تهران که هیات رییسه جدید شورا انتخاب شد، گفت: من به عنوان رییس فراکسیون اصلاح‌طلبان شورا عنوان می‌کنم که برنده انتخابات ما هستیم چرا که ما اصلاح‌طلبان ۱۳ نفر هستیم اما مسجدجامعی به عنوان کاندیدای اصلاح‌طلبان ۱۴ رای آورد و یک رای از جناح رقیب اخذ کردیم.

وی با بیان اینکه رای سفید انداخته شده در صندوق برای انتخاب ریاست شورا نشان داد که افراد به مدیریت چمران اعتراض دارند، افزود: مطمئن هستیم که رای چهاردهم به مسجدجامعی از طیف ورزشکاران شورا نبود چرا که ما با ورزشکاران صحبتی در خصوص انداختن رای‌شان در سبد اصلاح‌طلبان نداشتیم.

تندگویان ضمن واکنش به جریانات توهینی به ورزشکاران شورا، گفت: من این جریان را قبول ندارم و معتقدم که حداقل باید بین ورزشکاران خوب و بد قائل شد.

وی با بیان اینکه علیرغم اینکه فراکسیون اصلاح‌طلبان ۱۳ عضو داشت و انسجام خود را در این انتخابات حفظ کردیم، عنوان کرد: توانستیم یک رای اصولگرایان را نیز به نفع خود وارد صندوق اصلاح‌طلبی کنیم.

تندگویان با بیان اینکه عملا در شش هفت ماه باقیمانده برای انجام کارهای اجرایی نمی‌توانیم در عملکرد شورا و شهرداری تفاوتی ایجاد کنیم، افزود: رای سفید در صندوق رییس شورا به معنای این است که نمی‌خواهیم چمران رییس باشد و اخذ یک رای از اصولگراها برای ما پیروزی است و باید بگویم که برنده اخلاقی این انتخابات ما بودیم چرا که در چند روز اخیر اصولگراها سعی داشتند که جریانات پیش آمده در خصوص واگذاری‌ها را به اصلاح‌طلبان ربط دهند.

وی با اشاره به جمع‌آوری امضاء از اعضا برای استارت خوردن طرح تحقیق و تفحص از شهرداری در زمینه املاک، گفت: این طرح توسط اصلاح‌طلبان به شورا آورده شد و تمامی اصلاح‌طلبان این طرح را امضا کردند اما برخی از اعضاء این طرح را امضاء نکردند.

تندگویان در پاسخ به این سوال که چه کسی از اصولگرایان رای خود را به صندوق اصلاح‌طلبان انداخته است؟ اظهار کرد: باید خودشان بروند بررسی کنند که چه کسی رای‌اش را به جای چمران به مسجدجامعی داده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه هر وقت جناح مقابل دچار مشکل می شود این موضوع را به اصلاح‌طلبان ربط می‌دهند، افزود: اصل موضوع مشخص است و باید با آن چه مسجدجامعی و چه چمران رییس باشد، برخورد شود.

تندگویان با بیان اینکه ما باید نسبت به بررسی آیین‌نامه‌های شهرداری در زمینه املاک و مستغلات وارد شویم، گفت: سازمان بازرسی کل کشور در طول روزهای اخیر واکنش رسمی نشان نداده است.

وی در پاسخ به این سوال که روز گذشته کارشناس ارشد سازمان بازرسی کل کشور این موضوع واگذاری‌ها را تکذیب کرده، گفت: این کارشناس ارشد را نمی‌شناسیم و این فرد سخنگوی رسمی سازمان بازرسی کل کشور نیست و باید سازمان بازرسی در این خصوص اعلام موضع داشته باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.