به گزارش ایرنا، اختلاف درصد آرای «هیلاری کلینتون» دمکرات و «دونالد ترامپ» در میانگین نظرسنجی های صورت گرفته در دو هفته گذشته همچنان روی عدد پنج ثابت مانده است. تارنمای نشریه نیویورک تایمز آمریکا که به این نتایج دست یافته، درصد آرای کلینتون را ۴۴ و درصد آرای ترامپ را ۳۹ درصد پیش بینی کرده است.
در هفته گذشته نتایج دو نظرسنجی مشترک خبرگزاری رویترز و موسسه ایپسوس هم منتشر شد. نظرسنجی نخست که از تاریخ 18 تا 22 اوت ( 28 مرداد تا 1 شهریور) صورت گرفته بود، از پیشتازی 12 درصدی کلینتون در مقابل ترامپ حکایت داشت که بیش ترین اختلاف این دو نامزد در یک ماه گذشته است.
اما نظرسنجی دوم که به فاصله چند روز بعد منتشر شد و متعلق به بازه زمانی ۲۲ تا ۲۵ اوت ( ۱ تا ۴ شهریور) بود، اختلاف آرای دو نامزد را تنها ۵ درصد دانست.
در این میان تنها نتایج نظرسنجی مشترک دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و نشریه لس آنجلس تایمز آمریکا شایان توجه بود. نتایج این نظرسنجی نشان می داد که ترامپ برای نخستین بار از زمان کنوانسیون ملی حزب دمکرات، با اختلاف دو درصد پیشتاز رقابت های انتخاباتی شده است.
خبرگزاری اسپوتنیک روسیه در این رابطه نوشت که با وجود پیشتازی ترامپ، رسانه های غربی با سکوت خبری، همچنان به نظرسنجی های هفته های گذشته استناد می کنند.
از دیگر بحث های مطرح شده در هفته گذشته، مواضع بحث برانگیز دونالد ترامپ در قبال مهاجران بود.
وی که وعده ساخت دیواری در مرز میان آمریکا و مکزیک را داده است، تلاش کرد تا بخشی از سیاست های خود در رابطه با مهاجران را تشریح کند. اما اظهارات ضد و نقیض او تنها علامت سوال های بیشتری به وجود آورد.
ترامپ روز چهارشنبه گفت که امکان دارد سازوکاری برای ماندن مهاجران غیرقانونی در آمریکا در نظر گرفته شود ؛ منوط به اینکه آنها هزینه های مالیاتی خود را پرداخت کنند.
تنها چند روزی از این اظهارات گذشته بود که نامزد جمهوریخواه بار دیگر بر طبل مخالفت با مهاجران کوبید. ترامپ شنبه شب (به وقت محلی) در جمع هواداران خود در ایالت آیووا گفت که اگر به عنوان رئیس جمهوری انتخاب شود، تمام کسانی که مهلت قانونی روادید آنها به اتمام رسیده است، به سرعت اخراج خواهند شد.
تعدادی از گزارش های رسانه های آمریکا در هفته گذشته همچنین به موضوع سلامت جسمانی هیلاری کلینتون اختصاص یافت. پس از آنکه پزشکان در سال 2012 از یک لخته خونی در جمجمه او خبر دادند، نگرانی ها در این زمینه افزایش یافته است.
گرچه گواهی پزشکی کلینتون هیچ حرفی از احتمال آسیب مغزی به میان نیاورده، عکس های منتشر شده که نشان دهنده ضعف بدنی او هنگام بالا رفتن از پله ها است، به ابزار دست جمهوریخواهان برای حمله به کارزار انتخاباتی حزب دمکرات بدل شده است.
«هیلاری کلینتون» و «دونالد ترامپ» که به ترتیب نامزد های دو حزب اصلی دمکرات و جمهوریخواه آمریکا هستند، به علت نظام دو حزبی انتخابات آمریکا، از شانس بیشتری در برابر نامزدهای مستقل برخوردار هستند.
از منظر بسیاری از مردم آمریکا، هیچ یک از دو گزینه اصلی انتخابات ریاست جمهوری امسال، صلاحیت این سمت را ندارند و این موضوع سبب کناره گیری بسیاری از شخصیت های برجسته این احزاب از کمپین های انتخاباتی شده است.
«مایکل هیدن» رئیس سابق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) هفته گذشته یکی از افرادی بود که هفته گذشته اعلام کرد که در انتخابات آتی ریاست جمهوری به فرد دیگری رای خواهد داد.
شایان ذکر است، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هشتم ماه نوامبر (۱۸ آبان) برگزار خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.