به گزارش مهر، محمود واعظی پنجشنبه‌شب در حاشیه افتتاح ساختمان شرکت توزیع برق شهرستان میان‌دورود استان مازندران در گفتگو با خبرنگاران افزود: از ۲ سال پیش فعالیت و اجرای طرح‌ها برای مهیاکردن زیرساخت‌های راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات شروع به کارکرده بود.

وی ادامه داد: از هشت ماه پیش هم اوپراتورها و سازندگان محتوا، جلسات کارشناسی درزمینهٔ تولید محتوای داخلی این شبکه برگزار کردند و امیدواریم تا هفته آینده این شبکه راه بیفتد.

وزیر ارتباطات بابیان اینکه فاز اول شبکه ملی اطلاعات تحول عظیمی را به لحاظ محتوای داخلی ایجاد می کند، تصریح کرد: مردم می‌توانند از میزبانی محتوای داخلی اطلاعات از طریق شبکه ملی اطلاعات بهره‌مند شوند.

واعظی همچنین با اشاره به کاهش تعرفه تلفن ثابت بیان داشت: در نشست‌های اخیر تصمیم گرفته‌شده است تا تعرفه اینترنت آزاد تلفن همراه تا ۲۰ درصد و اینترنت ثابت بر اساس حجم استفاده از ۱۷ تا ۳۳ درصد کاهش یابد.

وی به گسترش نفوذ اینترنت در کشور اشاره کرد و افزود: تا پایان فعالیت دولت یازدهم تمامی روستاهای بالای ۱۵ خانوار کشور زیرپوشش اینترنت قرار می‌گیرند.

وزیر ارتباطات بابیان اینکه در حال حاضر ۱۹ هزار روستای کشور از اینترنت برخوردارند، گفت: تا پایان خرداد سال آینده تمام روستاهای بالای ۱۵ خانوار کشور از اینترنت برخوردار می‌شوند.

در مراسم افتتاح ساختمان شرکت توزیع برق شهرستان میان‌دورود ربیع فلاح استاندار مازندران نیز وزیر ارتباطات را همراهی می‌کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.