به گزارش فارس، نیروهای کرد سوریه موسوم به «یگان‌های حمایت خلق» پنجشنبه (امروز) از قصد خود برای عقب‌نشینی به سمت شرق رودخانه فرات خبر دادند.

نیروهای کرد در بیانیه‌ای اعلام کرد که از تمامی مناطق در غرب رودخانه فرات بزودی عقب‌نشینی خواهند کردند و مواضع خود در غرب این رودخانه باز خواهند گشت.

به گزارش وبگاه خبری «قاسیون»، وابسته به مخالفان دولت سوریه، این عقب‌نشینی شامل شهر منبج نیز می‌شود که نیروهای دموکراتیک سوریه با حمایت جنگنده‌های آمریکا بتازگی آن را از دست داعش آزاد کرده‌اند.

دیروز، «جو بایدن» معاون رئیس جمهوری آمریکا در دیدار با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه گفته بود که نیروهای کُرد باید به شرق فرات عقب‌نشینی کنند.

مقامات ترکیه پیشتر حضور نیروهای کرد سوریه در غرب فرات را خط قرمز خود اعلام کرده بودند و درباره آن هشدار داده بودند.

«فکری ایشیق» وزیر دفاع ترکیه در گفت‌وگو با شبکه «ان‌تی‌وی» ترکیه گفته بود ترکیه حق دارد در صورت عدم عقب نشینی کردها به شرق فرات، در سوریه دخالت نظامی کند.

دیروز نیروهای ارتش ترکیه با حمایت جنگنده‌های این کشور و آمریکا توانستند شهر جرابلس واقع در شمال سوریه را از دست داعش پس بگیرند.

ترکیه برای این عملیات از نیروهای مسلح و گروه‌های تروریست به اصطلاح «میانه رو» استفاده کرد.

مقامات ترکیه در توجیه این اقدام خود گفتند که این عملیات با هدف مبارزه با تروریست‌های داعش و جلوگیری از اقدام علیه امنیت ملی ترکیه صورت گرفته است و این کشور بشدت با ایجاد کشور کردی در شمال سوریه مخالف‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.