به گزارش ایسنا، حسینعلی امیری در مراسم آغاز عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی زنجان افزود: پیش از سال ۹۲، شاهد اعمال تحریم‌های ظالمانه بر کشور بودیم و سایه حقوقی قطعنامه‌هایی که شرایط ویژه‌ای را بر کشور تحمیل می‌کرد، محدودیت‌هایی را در حوزه‌های اقتصاد بین‌المللی بر کشور و مردم ایجاد کرده بود.

وی اظهار کرد: یکی از برنامه‌های رییس‌جمهور که در انتخابات مطرح شد، حل موضوع هسته‌ای و گشودن فصل جدیدی در روابط بین‌الملل و حضور در جامعه جهانی با به سامان رساندن پرونده انرژی هسته‌ای بود که با تلاش مجدانه تیم مذاکره‌کننده و رییس‌جمهور با توجه به بیانات مقام معظم رهبری این موضوع به نتیجه رسید و با یک قطعنامه، سایه حقوقی قطعنامه‌های ظالمانه علیه ملت ایران برداشته شد که امری منحصر به فرد است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در جامعه جهانی حضور و فعالیت داریم و جامعه جهانی حق فعالیت انرژی هسته‌ای ایران را به رسمیت شناخته است و شاهدیم که از زمان به سامان رسیدن تفاهم‌نامه مشترک با ۵+۱ در تجارت جهانی سهم بالایی پیدا کرده‌ایم.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان این‌که «در زمان تحریم نیز با چین همکاری داشتیم»، تصریح کرد: اگر قبلا در شرایط تحریم همکاری‌های مشترک به سختی انجام می‌شد، اما در حال حاضر همکاری‌ها با سرعت بیشتری پیش رفته و بیش از پیش خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که «امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی نیروگاه برق زنجان ۱ هستیم»، ادامه داد: از ۲۵ هزار مگاوات برقی که قرار شده است در سال های ۹۵ و ۹۶ در کشور تامین شود، ۸ درصد یعنی ۲ هزار مگاوات مربوط به استان زنجان است. استان زنجان در برنامه‌های استراتژیک کشور به عنوان یکی از قطب‌های برق، الکترونیک و فناوری اطلاعات تعریف شده است و مجموعه دولت برای انجام و تحقق این پروژه که جزو پروژه‌های اقتصاد مقاومتی است، توجه ویژه دارد و این پروژه یک شروع همکاری خوب و گسترده در زمینه صنعت برق خواهد بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.