به گزارش فارس، «هارولد رود» تحلیلگر سابق وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» در اظهار نظری که در وبگاه «الگماینر» آورده شده است، اظهار داشت: «ما امروزه در موقعیتی هستیم که نه تنها در جهان اسلام بلکه در کل دنیا، آمریکا را بسان ببر کاغذی می‌بینند. در یک ارتباط قدرتمند وجود دو مورد همیشه ضروری است، یکی توانایی و دیگری اشتیاق برای تحمیل اراده خود است. بدون این‌ها شما نه قدرت و نه توانایی دارید.»

رود در بخشی دیگر اظهار داشت: «شما زمانی قادرید قویترین کشور جهان باشید که قدرتمند نیز باشید اما اگر نه اراده و نه قدرت داشته باشید دیگر قدرتمند محسوب نمی‌شوید. ایرانی‌ها نیز می‌دانند که اوباما اراده‌ای ندارد و بنابراین آنچه را که می‌خواهند، بیان می‌کنند و انجام می‌دهند.»

تحلیلگر سابق پنتاگون با اشاره به ماجرای گروگانگیری آمریکایی‌ها در تهران و در اوائل انقلاب افزود: «وقتی آمریکا در آن ماجرا تسلیم شد و سعی در مذاکره با دولت جدید ایران بابت مسئله گروگان‌ها گرفت، ایرانی‌ها بر ما فشار وارد آورند و و از این مسئله بهره جستند و گفتند که برابر شما به موفقیت رسیدیم و بیشتر و بیشتر آمریکا را تحقیر کردند و هرگاه که آمریکا تسلیم شد، شدت تحقیر نیز بیشتر بود. سرتاسر خاورمیانه نشان داد که آمریکا ضعیف بوده و یا رغبت و توانایی برای انجام اقدامی ضروری در توقف رویدادی را ندارد.»

وی در خاتمه با اشاره به ماجرای پرداخت پول به ایران و آزادی برخی اتباع آمریکایی که در ایران بازداشت شده بودند، گفت که رهبر ایران اوباما، رییس جمهور و جان کری وزیر خارجه را به بازی گرفته است

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.