به گزارش فارس، محسن صالحی‌نیا عصر امروز در مراسم افتتاحیه کارخانه قند در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مجوز برای ورود شکر خام به میزان لازم به صورت مقطعی صادر شده و مقداری شکر وارد شده و مقداری دیگر نیز وارد خواهد شد تا به فصل برداشت محصول و تولید شکر برای کارخانه‌های مختلف نزدیک شویم.

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اهمیت وجود مواد اولیه برای کارخانه‌ها عنوان کرد: امید است تا دو هفته آینده مسائل مربوط به محدودیت شکر برطرف شود.

وی با اشاره به اهمیت واحدهای کوچک و متوسط در اقتصاد مقاومتی در کشور و چهارمحال و بختیاری، بیان کرد: حدود ۳۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در این استان شناسایی و مشکلات مربوط به آن‌ها بررسی شد و واحدهایی که شرایط لازم برای برگشت به چرخه تولید را داشتند به بانک‌های عامل معرفی شدند.

صالحی‌نیا با اشاره به اینکه صنایع کوچک و متوسط به لحاظ وضعیتی که این استان داردبیشتر است، تصریح کرد: به زودی طرح‌های بزرگی با یک هزار میلیارد تومان اعتبار در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی خواهد شد که در ارزش افزوده، اشتغال و اقتصاد نقش مؤثری خواهند داشت.

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به کارخانه نساجی حجاب و توسعه کامل آن گفت: توسعه واحدهای تولیدی از اهداف اصلی بخش صنعت در این استان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه مطالعاتی در زمینه صنعت پتروشیمی در چهارمحال و بختیاری در حال انجام است، خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی صنایع مختلف بالادستی و پایین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دستی می‌توان از ظرفیت‌های مختلف بهره‌مند شد و باید مقدمات لازم برای توسعه طرح‌های صنعتی و تولیدی فراهم شود.

صالحی‌نیا اضافه کرد: همکاری دستگاه‌های مختلف به ویژه بانک‌ها تأثیر بسزایی در رونق اقتصادی خواهد داشت و امید است بانک‌های این استان بیش از پیش فعال شوند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.