به گزارش فارس، جمشید انصاری عصر امروز در آئین تودیع خود و معارفه استاندار جدید زنجان با بیان اینکه روزی که به عنوان استاندار زنجان انتخاب شدم، نرخ بیکاری استان زنجان ۱۱.۴ درصد بود و امروز نرخ بیکاری کشور همان ۱۱.۴ درصد است، اظهار کرد: نرخ بیکاری استان زنجان به ۹.۶ درصد رسیده و این نرخ طی سه سال ثابت مانده است.

وی با بیان اینکه نرخ تورم استان زنجان در سال آغاز مدیریت من ۴ درصد بیشتر از نرخ تورم کشور بود، اما در حال حاضر ضمن جبران فاصله ۶ دهم درصد هم بیشتر از نرخ کشور کاهش یافته است، ادامه داد: حصول این موفقیت‌ها مرهون همراهی کسبه و مسئولان است که در شرایط دشوار اقتصادی توصیه‌های دولت را عملیاتی کرده‌اند تا امور ما وضعیتی بهتر از دیگر استان‌ها داشته باشیم.

استاندار سابق زنجان به حصول امنیت و آرامش در استان زنجان و ارزیابی انجام شده در این حوزه اشاره و تصریح کرد: همه افراد در این موفقیت‌ها موثر بودند از جمله ائمه جماعات، شورای تامین، فعالان سیاسی و اجتماعی استان در ایجاد این فضا نقش داشتند و همه فعالیت‌های سیاسی با استفاده از محیط آرامی که بود، فراهم شده است.

معاون رئیس‌ جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به اینکه یکی از مطالبات مردم ارتقای شاخص‌ها اقتصادی بوده است، ابراز کرد: حجم سرمایه‌گذاری صنعتی به ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است و نکته جالب در این بخش این است که ما در واقع در این دوره شاهد پروژه‌هایی بودیم که در این دوره آغاز و در همین دوره پایان رسیده است.

انصاری با اشاره به اینکه هیچ استفاده‌ای از منابع مالی و بانکی در این زمینه استفاده نشده است، گفت: با این جهت‌گیری که برای توسعه استان گرفته شده است، امیدواریم با پیگیری استاندار این اقدام به نحو احسن انجام شود.

وی با اشاره به اینکه ۳۱۴ واحد صنعتی ما در طول هشت سال منتهی به سال ۹۲ تعطیل شده بود، گفت: آنچه در این دوره تعطیل شده ۷۲ واحد است و ماحصل تعطیلی واحدهای صنعتی ۲۲ واحد است.

معاون رئیس‌ جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور به افزایش مصرف برق استان زنجان اشاره و تاکید کرد: این افزایش بیانگر فعال شدن واحدهای صنعتی است.

انصاری با بیان اینکه همه پروژه‌های و وعده داده شده به استان طی سال‌های گذشته عملیاتی و ساماندهی شده‌اند، افزود: نیروگاه‌ها و دو خطه کردن راه‌آهن جزو این پروژه‌ها هستند که برای آن‌ها طراحی هم انجام نشده بود.

معاون رئیس جمهور توفیقات حاصل شده در استان زنجان را مرهون همراهی مردم و همکاران خود اعلام کرد و ادامه داد: به شخصه سهم کمی در این موفقیت‌ها داشته‌ام و به شخصه از تجربیات گذشته خود استفاده کرده و تا حد ممکن دنبال کارهایی که موفق ارزیابی نمی‌شده نرفته‌ام.

انصاری نقش همراهی مردم از جمله صنعتگران بخش خصوصی اصناف، روحانیان، کارمندان دولت و به ویژه رسانه‌های استان در موفقیت‌های کسب شده را یادآور شد و افزود: رسانه‌های استان هیچ کوتاهی از همراهی با دولت نداشتند و به ویژه رسانه ملی که به همین دلیل استان ما برخی از مشکلات دیگر استان‌ها را نداشته است.

وی با تقدیر از ائمه جمعه استان، از جمله امام جمعه زنجان برای حمایت از دولت و همچنین شورای تامین که کمک کار دولت بوده‌اند، ادامه داد: نیروهای مسلح، مسئولان امنیتی همه دست در دست استان را در راستای اهداف توسعه ای کمک کرده‌اند.

استاندار سابق زنجان از همکاران خود در استانداری زنجان، فرمانداری، بخشداری‌ها و ... که با جان و دل همکاری و همراهی داشتند تقدیر کرد و گفت: نمایندگان مجلس دوره نهم که مشی سیاسی متفاوتی هم داشتند، طی سه سال گذشته با من همراهی داشتند و پذیرفتیم که در مورد استان با هم مشکل نداشته باشیم و نمایندگان فعلی هم طی دوره کوتاه همراهی خوبی با مدیریت استان داشتند و امیدوارم با مدیریت جدید هم همراهی داشته باشند.

انصاری با تقدیر از مردم استان زنجان برای قوت قلب دادن به مدیریت استان زنجان ادامه داد: اگر همراهی آن‌ها نبود مشکلات موجود مانع تحقق اهداف و موفقیت‌های کسب شده می‌شد.

وی با تاکید بر اینکه سابقه اجرایی در دیگر استان‌ها و همچنین سابقه اجرایی در کشور را هم دارد، افزود: استان زنجان یکی از منسجم‌ترین مجموعه‌ها را در مدیریت دارد.

معاون رئیس‌ جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور از وزارت کشور و رحمانی فضلی برای سپردن سمت استانداری زنجان و حمایت‌های انجام شده طی سال گذشته به وی ادامه داد: ممکن است طی دوره خدمتم گلایه‌هایی هم از من وجود داشته باشد که نتوانستم پاسخ دهم.

وی با تبریک به درویش امیری برای انتخاب شدن به سمت استاندار زنجان ابراز امیدواری کرد: مجموعه همکاری لازم را با مدیریت جدید داشته باشند تا مسیر توسعه استان طبق روال طی شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.