به گزارش آنا به نقل از رای‌الیوم، خبرگزاری فرانسه گزارش کرد: «جو بایدن در چارچوب سفری منطقه‌ای وارد آنکارا شد تا به بررسی اوضاع داخلی این کشور و وضعیت مبارزه با تروریسم بپردازد.»

این سفر در حالی انجام می‌شود که نیروهای ترکیه در چارچوب ائتلاف منطقه‌ای برای مبارزه با گروه داعش و کردهای هم‌مرز با ترکیه، وارد خاک سوریه شده است.

کاخ سفید روز گذشته (سه‌شنبه) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «بایدن صبح چهارشنبه به فرودگاه بین‌المللی ایزانبوگا در آنکارا وارد می‌شود و سپس به پارلمان ترکیه می‌رود. قرار است در آنجا جلسه‌ای پشت درهای بسته میان بایدن و اسماعیل قهرمان، رئیس پارلمان ترکیه برگزار شود.»

این بیانیه می‌افزاید: «بایدن پس از این دیدار به بازدید از ساختمانی می‌پردازد که در جریان کودتای شکست‌خورده ۱۵ جولای (۲۵ تیر) از سوی کودتاچیان هدف قرار گرفته بود.»

بایدن سپس به دیدار بینالی ییلدریم، نخست‌وزیر ترکیه می‌رود و بعد از دیدار با برخی مسئولان ترک، کنفرانسی خبری برگزار می‌کند.

کاخ سفید اعلام کرد: «بایدن پس از کنفرانس خبری به دیدار رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه می‌رود. این دیدار به دور از چشم خبرنگاران برگزار می‌شود.»

بایدن عصر روز چهارشنبه آنکارا را ترک می‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.