امیررضا دلاوری در گفت‌وگو با آنا در مورد حضورش در سریال «پریا» گفت: «در سال گذشته پیشنهاد بازی درسریال «پریا» به من شد، به دلیل متفاوت بودن نقش و علاقه همکاری با حسین سهیلی‌زاده و تجربه خوبی که با اسماعیل عفیفه داشتم این نقش را قبول کردم.»

وی ادامه داد: «قبول نقش‌ها بستگی دارد به شرایط روحی که در آن قرار دارم و فیلم‌نامه، کارگردان و تهیه‌کننده‌ای که قرار است با آنها کار کنم. تاکنون تجربه بازی در چنین نقشی را نداشتم و غالبا دوست دارم که نقش های قبلی‌ام را تکرار نکنم و خودم را در نقش‌های متفاوت محک بزنم. یکی از تفاوت‌هایی که این کاراکتر داشت نوع گریم و پوششی بود که داشتم. من در گریم و طراحی لباس خودم نظر می‌دهم چون نوع گریم و پوشش‌ها کمک زیادی به ارتباط خوب نقش با مخاطب دارد.»

این بازیگر عنوان کرد: «سریال «پریا» به واقعیت‌های جامعه پرداخته و آنها را برای مردم به نمایش درآورده است. این واقعیت‌ها تلخی‌هایی را هم در کنار خود دارد و مشکلاتی را بیان می‌کند که مخاطبان با این مشکلات آشنا هستند. بی پردگی و صداقتی که در سریال «پریا» وجود دارد باعث این ارتباط خوب با مخاطبان شده است.»

وی افزود: «در سریال «پریا» سعی شده که مردم به خوبی با بیماری ایدز آشنا شوند تا بیمارانی که مبتلا به این ویروس هستند بتوانند مانند خیلی از بیماران دیگر و همانند یک انسان به زندگی خود در کنار خانواده و جامعه ادامه دهند. این سریال با پرداختن به این بیماری تا حدودی باعث آگاهی مردم و کمتر شدن ترس در جامعه از بیماران مبتلا به ایدز شده است. امیدوارم این سریال بتواند تاثیر خوبی برای بهتر زندگی کردن بیماران مبتلا به ایدز داشته باشد.»

بازیگر سریال «قلب یخی» در مورد تفاوت سینما و تلویزیون افزود: «هر کدام از مدیوم‌ها جذابیت خاص خودش را برای من دارد، سعی می‌کنم از پیشنهادهایی که به من برای بازی در سینما، تلویزیون یا تئاتر می‌شود نقشی را قبول کنم که هم بتواند تجربه خوبی برایم باشد و هم اینکه نقش را دوست داشته باشم و بر اساس همین معیارها مدیوم‌ها و نقش‌هایی که می‌خواهم بازی کنم را انتخاب می‌کنم.»

وی در ادامه در مورد مشکلات مالی هنرمندان با تلویزیون اظهار کرد: «طی سال‌های اخیر دریافت دستمزد برای بازیگران تبدیل به مصیبت شده است، در چندین مورد پیش آمده که قید پولی را که از پروژه طلب داشته‌ام را زده‌ام تا به شخصیتم توهین نشود. در بعضی از کارها بازیگران برای وصول مطالباتشان باید به قدری پی‌گیر باشند که دیگر به نوعی به شخصیتشان توهین می‌شود، به همین دلیل و به موجب ارزشی که برای خودم قائلم مجبور شدم در چند پروژه از گرفتن دستمزدم صرف نظر کنم. من هم مثل بسیاری از بازیگران در چند پروژه تلویزیونی کار کردم و مبلغ قابل توجهی هم از آنها طلبکارم اما به دلیل مشکلات موجود پولی دریافت نکرده‌ام.»

دلاوری تصریح کرد: «در حال حاضر هنر این کشور از لحاظ مالی دچار تزلزل و کمبود بودجه است، چون در ایران به سینما و هنر به عنوان یک شغل و حرفه نگاه نمی‌شود، طبیعتا با این دیدگاه و اوضاع بودجه که در سازمان صدا و سیما وجود دارد با پرداخت دستمزدها با مشکل مواجه می‌شوند.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.