به گزارش میزان، ناصر چرخ ساز گفت: از روز ۴ مرداد شاهد سیل و آب گرفتگی در برخی از نقاط کشور بوده ایم و نیروهای سازمان امداد نجات در عملیات های مختلف حضور یافته اند.

وی افزود: به دلیل بارش شدید باران ۷ استان کشور متاثر از سیل بوده اما وضعیت در برخی از استانها از جمله کرمان حادتر است.

رئیس سازمان امداد نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به امداد رسانی به ۵۱ شهر، روستا و مناطق عشایر نشین اظهار کرد: با توجه به در برگیری سیل، نیروهای جمعیت هلال احمر به ۱۴۲۶ نفر امداد رسانی کرده و با برپایی ۶۶ دستگاه چادر شرایط برای اسکان اضطراری ۳۳۱ نفر فراهم شد.

چرخ ساز در خصوص خدمات ارائه شده به مصدومان احتمالی سیل اذعان کرد: دو نفر به مراکز درمانی منتقل و ۵ نیز خدمات سرپایی دریافت کرده اند.

وی ادامه داد: متاسفانه در این سیل ۴ نفر جان خود را از دست داده که ۳ نفر آنها در شهرستان شهداد و یک نفر نیز در شهرستان ساردوئیه بوده اند.

رئیس سازمان امدادسازمان هلال احمر با بیان اینکه ۸۸ خودرو از مسیر سیلاب خارج شده اند گفت: نیروهای جمعیت هلال احمر ۸۸ خودرو را از مسیر سیلاب خارج کرده و ۲۶۹ تخته پتو در میان سیل زدگان توزیع شده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضرامداد رسانی در استان کرمان ادامه دارد اما شرایط در استان های سیستان و بلوچستان،‌ فارس،‌ گلستان،‌ سمنان،‌ خراسان رضوی و خراسان جنوبی نیز چندان مطلوب نیست.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.