به گزارش تسنیم، مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه از راه اندازی سایت اینترنتی «بانک اطلاعات اقتصادی و تجاری ایران و روسیه» با حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات و الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه، روسای کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور خبر داد.

سنایی با بیان اینکه این سایت اطلاعات پایه اقتصادی و تجاری درباره ایران به زبان روسی برای کاربران روس و اطلاعات پایه اقتصادی و تجاری درباره روسیه به زبان فارسی برای کاربران ایرانی را قرار داده شده است، عنوان کرد: امکان تماس شرکتهای تجاری دو کشور با یکدیگر نیز فراهم شده است.

وی به بخش‌های دیگر موجود در سایت نیز اشاره کرده و آورده است: اطلاعات پایه، تجارت خارجی، تجارت دوجانبه، مناطق ویژه، مناطق اقتصادی، نهادهای اقتصادی، اسناد، قوانین، حمل و نقل، امور بانکی، نمایشگاه‌ها و گردشگری است که اهداف مشخصی را دنبال می‌کند.

سفیر ایران در روسیه ارتباط مستقیم و بی واسطه بین تجار و بازرگانان ایران و روسیه، تسهیل روابط بین کلیه دریافت کنندگان و ارائه دهندگان خدمات تجاری و اقتصادی دو کشور و کاربر محوری بودن سایت را از جمله اهداف راه اندازی این سایت خواند.

سنایی ادامه داد: کلیه فعالان حقیقی و حقوقی در بخش های صادرات، واردات، سرمایه گذاری و خدمات می توانند پس از عضویت در پایگاه، نیازمندی‌ها و اطلاعات مرتبط با حوزه تجاری - بازرگانی ایران و روسیه را به آن وارد کرده و با سایر فعالان در ارتباط باشند. دسترسی آسان و بی واسطه تجار ایرانی و روس به اطلاعات مورد نیاز در زمینه موقعیت اقتصادی، قوانین، وضعیت بازار و زمینه‌های مساعد برای فعالیت در بازار هدف از اهداف دیگر راه اندازی این سایت به آدرس Irrutrade.ir است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.