به گزارش فارس، هیأت وابسته به «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن موسوم به هیأت ریاض از گفت‌وگوهای صلح یمن در کویت کنار کشید.

پایگاه خبری «روادوو»، گزارش داد این تصمیم در واکنش به اقدام جنبش انصارالله و حزب کنگره مردمی یمن برای تشکیل شورایی ریاستی برای اداره امور کشور، گرفته شده است.

«عبدالعزیز جباری» نایب رئیس هیأت ریاض در گفت‌وگوهای کویت اعلام کرده این هیأت روز یکشنبه (فردا) کویت را ترک خواهد کرد و گفت‌وگوها را پایان یافته تلقی می‌کند.

وی اعلام کرد روز پنجشنبه با «اسماعیل ولد الشیخ» فرستاده سازمان ملل در پرونده یمن دیدار کرده و به او گفته:اولین نافرمانی حوثی ها [انصار الله] بی توجهی به قانونی بودن دولت هادی بوده که در سال ۲۰۱۴ رخ داد؛ اینبار نیز با تشکیل شورای ریاستی مشروعیت بین المللی را نیز زیر سوال برده‌اند.

در حالی که جنگنده‌های عربستان و مزدوران ائتلاف عربی این کشور شهرها و روستاهای یمن را مورد هجوم قرار می‌دهند، مذاکرات صلح یمن بدون هیچ نتیجه‌ای تا کنون ادامه داشته است؛ در این وضعیت تصمیم انصار الله و کنگره مردمی برای تشکیل شورای ریاستی عربستان و هادی را به شدت خشمگین کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.