به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در سخنانی در مجلس ترحیم شهید محمد فقیه، از شهدای گردان‌های عزالدین قسام در الخلیل تصریح کرد که ما به راهمان ادامه می دهیم و در تلاش برای از میان برداشتن دودستگی و اختلافات داخلی و تحقق آشتی ملی خواهیم بود و به اوضاع داخلی فلسطین بر اساس دموکراسی سر و سامان خواهیم داد و انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان، شهرداری ها، مجلس قانونگذاری و شورای ملی سازمان آزادی بخش را نیز برگزار می‌کنیم.

مشعل تصریح کرد که ملت فلسطین بر حفظ حقوق، سرزمین و مقدسات خود اصرار دارد و تا زمان تحقق تمامی اهداف و خواسته هایش و پیشبرد پروژه ملی خود دست از تلاش نمی‌کشد.

وی تاکید کرد که هر تلاش و تحرکی برای پیشبرد مساله فلسطین مادامی که با استناد به قدرت و مقاومت نباشد، هیچ ارزشی ندارد و تمامی تحرکات سیاسی و دیپلماتیک و یا حقوقی مهم هستند اما ارزش آن با تکیه بر مقاومت با تمامی شیوه های آن چند برابر خواهد شد.

خالد مشعل اشاره کرد: پیام ما تحقق وحدت ملی، برچیدن دودستگی، بهبود اوضاع داخلی و تحقق آشتی ملی است زیرا تا زمانی که متحد نباشیم نمی توانیم به پیروزی برسیم. ما باید متحد باشیم و بر سر برنامه های به منظور مقابله با دشمن صهیونیستی و اشغالگری آن به توافق برسیم و دست در دست هم مبارزه کنیم و اوضاع سیاسی و داخلی را مدیریت کنیم.

مشعل همچنین خاطر نشان کرد که باید با جدیت تمام در تلاش برای آزادی اسرای فلسطینی از زندان های رژیم صهیونیستی و بازگشت آوارگان به شهر و دیار خود باشیم و سرزمین خود را آزاد کرده و بازپس گیریم و قدس و تمامی مقدسات اسلامی و مسیحی را از لوث اشغالگری صهیونیست ها آزاد کنیم.

وی افزود که اوضاع جاری در کشورهای اسلامی و عربی و کل منطقه موجب غافل ماندن جهانیان از مساله فلسطین شده است و این حامل پیامی است بدین مفهوم که خود باید اداره اوضاع را بدست گرفته و بار دیگر در تلاش برای اعتبار بخشی به مساله فلسطین و طرح ان به عنوان مساله مرکزی امت اسلام باشیم.

مشعل تاکید کرد که وحدت ملت فلسطین موجب خواهد شد تا مساله فلسطین در راس اولویت های منطقه ای و بین المللی قرار گیرد و بدین گونه جهانیان مجبور خواهند بود مساله فلسطین و خواسته های این ملت را محترم شمرند.

محمد فقیه، مبارز گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی حماس اوایل هفته جاری پس از هفت ساعت درگیری مسلحانه با نظامیان رژیم صهیونیستی در شهرک "صوریف" واقع در شمال غرب شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری به شهادت رسید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.