به گزارش ایرنا «هوان چین» عصر سه شنبه در آیین روز ارتش چین در تهران و درگفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا اظهار کرد: دو کشور در بسیاری از مسایل دیدگاه و موقعیت مشترک و مشابهی دارند.
وی با اشاره به روابط خوب دو کشور در زمان تحریم ها افزود: ما در بسیاری از مسایل بین المللی همکاری داریم.
وابسته نظامی چین به سفر رییس جمهوری چین به تهران و دیدار با مقامات ارشد ایران در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این سفر مقامات عالی دو کشور به این تصمیم رسیدند که مناسبات و روابط را در همه زمینه های اقتصادی، سیاسی نظامی و فرهنگی به صورت راهبردی و همه جانبه توسعه دهند.
وی با ابراز خرسندی از حضور در ایران اظهارکرد: من نیز به عنوان یک دیپلمات مقیم در تهران برای تعمیق و پیشبرد این روابط تمام تلاش خود را خواهم کرد.
هوان چین با بیان اینکه ارتش خلق (PLA) دارای ۸۹ سال سابقه است گفت: روز ارتش درفرهنگ چین از جایگاه مهمی برخوردار است.
وی به نقش ارتش در ایجاد جمهوری خلق چین اشاره کرد وافزود: نیروی ارتش چین (PLA) به مردم چین تعلق دارد و در توسعه کشور نقش به سزایی ایفا می کند.
هوان چین با بیان اینکه نیروهای ارتش مورد احترام مردم درچین هستند درادامه گفت: مردم چین ارتش را متعلق به خود می دانند زیرا معتقدند ارتش از مردم به وجود آمده است.
مراسم روز ارتش همزمان با مراسم های رسمی درچین با حضور دیپلمات و وابسته های نظامی برخی کشورها در سفارت چین در تهران برگزار شد.
در این مراسم تعدادی از امیران و درجه داران از نیروهای نظامی کشورمان نیز حضور داشتند.
در ابتدای این مراسم پس از نواختن سرود ملی ایران و چین هوان چین وابسته نظامی چین در تهران ضمن خیر مقدم به میهمان سخنرانی کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.