به گزارش ایرنا انفجار بمب در بغداد، سازماندهی تشکیلات الحشد الشعبی از سوی حیدر العبادی، شمار آوارگان صلاح الدین و موصل به هفت هزار خانوار رسید، انهدام پل ارتباطی موصل به کرکوک از سوی داعش و مقتدی صدر: زمان نافرمانی مدنی هنوز فرا نرسیده است، از خبرهای امروز عراق است.

** انفجار بمب در جنوب بغداد دو کشته و ۹ زخمی برجای گذاشت
منابع خبری امروز گزارش دادند، در پی وقوع انفجاری در منطقه «الدوره» واقع در جنوب بغداد دستکم دو نفر کشته و 9 نفر دیگر زخمی شدند.

** نخست وزیر عراق ساختار تشکیلات مردمی الحشد الشعبی را سازماندهی کرد
براساس یک حکم دولتی که روز سه شنبه در رسانه های عراق منتشر شد، نخست وزیرعراق ساختار تشکیلات مردمی معروف به 'الحشد الشعبی' را سازماندهی کرد. تشکیلات مردمی الحشد الشعبی همانند 'یگان مبارزه با تروریسم' تبدیل به یک نهاد نظامی مستقل شده که به طور مستقیم زیر نظر شخص نخست وزیر به عنوان فرمانده کل قوای مسلح عراق اداره می شود.

** هفت هزار خانواده شمال صلاح الدین و جنوب موصل را تخلیه کردند
وزارت آوارگان و رانده شدگان عراق روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که از آغاز عملیات نظامی علیه گروه تروریستی داعش، حدود هفت هزار خانواده شمال استان صلاح الدین و جنوب موصل را تخلیه کرده اند.

** داعش پل ارتباطی موصل به کرکوک را منهدم کرد
عبد الکریم سبعاوی فرمانده عملیات نینوا افزود: گروهک تروریستی داعش به خاطر ترس از پیشروی نیروهای عراقی و پیشمرگ های کُرد از مسیر کرکوک به موصل پل ارتباطی «سلامیه» موصل را منهدم کردند.

** مقتدی صدر: زمان نافرمانی مدنی هنوز فرا نرسیده است
'مقتدی صدر' درپاسخ یکی از هوادارانش که درباره آغاز نافرمانی مدنی درعراق سوال کرده گفته است که نافرمانی مدنی اگر مسالمت آمیز و گزینه مردم باشد قابل قبول است اما تصور نمی کنم هنوز زمان آن رسیده باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.