به گزارش ایرنا، روزنامه گاردین نوشت: «مایکل فوستر» نماینده پارلمانی پیشین حزب کارگر، نحوه نامزدی «جرمی کوربین» در رقابت برای رهبری حزب کارگر را به دادگاه عالی انگلیس کشانده است.
به نوشته این روزنامه، در صورتی که دادگاه به نفع آقای فوستر رای دهد، جرمی کوربین مجبور خواهد شد که برای شرکت در رقابت برای رهبری حزب کارگر حمایت 51 نماینده پارلمانی این حزب را کسب کند.
این در حالی است که پیشتر کمیته اجرایی حزب کارگر تصمیم گرفت که به رغم مخالفت نمایندگان شورشی پارلمانی این حزب، نام کوربین را به صورت خودکار در فهرست رقابت برای رهبری حزب کارگر اضافه کند.
گاردین نوشت: با این حال مایکل فوستر تلاش می کند تا با استناد به قوانین درون حزبی، تصمیم کمیته اجرایی حزب کارگر را باطل کرده و کوربین را مجبور کند تا برای شرکت در رقابت رهبری حزب کارگر حمایت نمایندگان را بدست آورد.
این روزنامه نوشت: در طرح دعاوی فوستر، از 'مک نیکول' دبیر کل حزب کارگر به دلیل اهمال در مسئولیتش شکایت شده است.
در حال حاضر «اوون اسمیت» وزیر مستعفی کار و امور بازنشستگی کابینه در سایه با کسب حمایت 162 تن از نمایندگان پارلمان حزب کارگر تنها رقیب کوربین در انتخابات رهبری این حزب به شمار می رود.
کوربین از سوی نمایندگان شورشی حزب کارگر متهم به ناتوانی در ارتباط گیری با رای دهندگان و در نتیجه نداشتن بخت پیروزی در انتخابات سراسری شده است.
آنها همچنین وی را متهم می کنند که نتوانسته نقش موثری در همه پرسی 23 ژوئن ( سوم تیرماه ) که منجر به برگزیت شد، ایفا کند.
اما جرمی کوربین به رغم این اتهامات با توجه به حمایت گسترده اعضای حزب کارگر و خصوصاً اتحادیه های کارگری از او، از هم اکنون خود را فرد پیروز در این رقابت می داند.
جرمی کوربین که در سپتامبر گذشته به رهبری حزب کارگر انتخاب شد، برای فرونشاندن موج مخالفت های درون حزبی نیازمند یک پیروزی قاطع در این انتخابات رهبری است.
رهبر کنونی حزب کارگر همچنین در تازه ترین اظهارات خود به نمایندگان شورشی حزب کارگر هشدار داده است در صورتی که مجددا به رهبری این حزب انتخاب شود، تمام نمایندگان شورشی حزب کارگر به ویژه وزیران کابینه در سایه که با استعفای گسترده شان تلاش کردند تا وی را وادار به کناره گیری از قدرت کنند، با نیروهای دیگر جایگزین خواهند شد.
نتیجه انتخابات رهبری حزب کارگر قرار است در 24 سپتامبر در اجلاس سرتاسری این حزب در شهر لیورپول اعلام شود.
منابع حزب کارگر از افزایش بی سابقه عضویت افراد به این حزب خبر می دهند.
یک سخنگوی جرمی کوربین گفت: این منطقی است که تصور کنیم، اعضاء جدید حزب کارگر از طرفداران جناح چپ و کوربین هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.