به گزارش آنا، محمدرضا رستمی در حاشیه شصت و سومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان گفت: در جلسه امروز وضعیت و مشکلات جوانان استان ایلام با حضور استاندار این استان بررسی و همچنین گزارش اقدامات انجام شده در این حوزه توسط مدیر کل ورزش و جوانان استان ارائه شد.

وی افزود: بر اساس گزارش ارائه شده استان ایلام در زمینه اشتغال وضعیت نسبتا خوبی دارد و در یک‌سال گذشته با اقدامات انجام شده توانسته از رتبه ۲ بیکاری به رتبه ۱۵ برسد. همچنین به لحاظ آسیب‌های اجتماعی این استان به دلیل سطح مذهبی بالا در وضعیت خوبی به سر می‌برد.

رستمی یکی از مشکلات مطرح شده توسط استاندار این استان را نبود سالن سینما و سالن‌های هنری دانست و گفت: این موضوع به عنوان یکی از مطالبات جوانان استان ایلام در حال پیگیری است و اقداماتی به منظور تاسیس سالن‌های هنری و سینما در حال انجام است.

معاون ساماندهی امور جوانان از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه به ارائه طرح آموزش‌های پیش از ازدواج اشاره کرد و گفت: این طرح برای آموزش ۷۵۰ زوج آماده ازدواج پیش بینی شده است و به‌طور خاص به جوانان در شرف ازدواج می‌پردازد و شامل جوانان به صورت عام نیست.

وی افزود: این طرح در کمیسیون ازدواج و تعالی خانواده تهیه و در جلسه امروز به بررسی گذاشته شد که پس از ارائه نظرات مقرر شد جهت اصلاح و بازنگری به کمیسیون ارجاع داده شود و همچنین دستگاه‌ها نظرات خود را به صورت مکتوب جهت بررسی و در صورت لزوم اعمال در طرح، به این کمیسیون ارائه دهند.

رستمی از مزایای این طرح به کاهش آمار طلاق و آسیب‌های آن و همچنین کمک به ازدواج پایدار اشاره کرد و گفت: این طرح در راستای اقتصاد مقاومتی نیز صورت می‌گیرد چرا که افزایش ازدواج پایدار از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و به تبع هزینه‌های که از این طریق به جامعه تحمیل می‌شود جلوگیری می‌کند و همچنین مانع موازی کاری و پراکنده کاری در این حوزه خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.