به گزارش آنا به نقل از سی‌ان‌ان، نتایج نظرسنجی جدید مشترک سی‌ان‌ان و او‌آرسی نشان می‌دهد، دونالد ترامپ، در رقابت برای راهیابی به کاخ سفید از هیلاری کلینتون پیشی گرفته است و درصد آرای آنها ۴۴ در برابر ۳۹ درصد است. همچنین در این نظرسنجی گری جانسون (نامزد حزب لیبرتارین) و جیل آستین (نامزد مستقل)، به ترتیب ۹ و ۳ درصد از آرا را به دست آورده‌اند.

همچنین در رقابت رودررو بین ترامپ و کلینتون، میلیاردر نیویورکی با ۴۸ درصد در برابر ۴۵ درصد پیش افتاده است. نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که پس از برگزاری کنوانسیون حزب جمهوری‌خواه و اعلام رسمی نامزدی ترامپ، میزان آرای وی ۶ درصد بیشتر شده است.

این بهترین نمایش ترامپ در نظرسنجی‌های مشترک سی‌ان‌ان و او‌آر‌سی در برابر کلینتون از سپتامبر ۲۰۱۵ (شهریور ۹۴) تاکنون است. پیشی گرفتن ترامپ در این نظرسنجی عمدتا به دلیل افزایش حمایت رای‌دهندگان مستقل از وی بوده است، که ۴۳ درصد از آنها گفته‌اند انتخاب ترامپ به عنوان نامزد منتخب در کنوانسیون حزب جمهوری‌خواه در کلیولند آنها را بیشتر به حمایت از میلیاردر نیویورکی سوق داده است.

پیشی گرفتن ترامپ از کلینتون در حالی است که قرار است فردا کنگره ملی دموکرات‌ها برای انتخاب نامزد نهایی این حزب برگزار شود.

با توجه به پیروزی کلینتون در رقابت‌های درون‌حزبی و اعلام حمایت ساندرز از وی، کلینتون نامزدی است که احتمالا از سوی این کنگره به عنوان رقیب ترامپ معرفی خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.