به گزارش تسنیم به نقل از آسوشیتدپرس، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ با برنامه "Face the Nation" شبکه سی‌بی‌اس، که امروز یکشنبه پخش شد، ضمن اشاره به اظهارات اخیر دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز، تاکید کرد: اظهارات ترامپ درباره اینکه آمریکا شاید از برخی متحدان ناتو دفاع و حمایت نکند، نشانه دیگری از عدم آمادگی سیاست خارجی خواهد بود.

وی در ادامه تصریح کرد: اظهارات ترامپ مبنی بر اینکه "آمریکا شاید از برخی کشورهای عضو ناتو در برابر اقدامات تجاوزکارانه روسیه، دفاع نکند"، پذیرش این مساله است که آمریکا شاید ناتو را یکی از مهمترین اولویت‌های خود در نظر نخواهد گرفت.

ناتو بر اساس دفاع جمعی و مشترک پایه گذاری شده و همه کشورهای عضو برای دفاع از سایر کشورهای عضو در برابر هرگونه حمله خارجی به توافق رسیده‌اند.

ترامپ روز چهارشنبه در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز گفت: آمریکا شاید از برخی کشورهای ناتو در برابر اقدامات تجاوزکارانه و حملات احتمالی روسیه، دفاع نکند.

وی در ادامه تصریح کرد: من درباره حفاظت و حمایت از کشورهای بالتیک در برابر تجاوزات روسیه بر این اساس تصمیم گیری خواهم کرد که آیا این کشورها به تعهداتشان در قبال ما عمل کرده‌اند.

اوباما در این باره گفت: یک اختلاف بزرگ بین متحدان اروپایی برای افزایش هزینه‌های نظامی وجود دارد، آن هم در شرایطی که روسیه تهاجمی تر شده است.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه بار دیگر ضمن حمایت از هیلاری کلینتون و سیاست‌های اعلام شده از سوی وی، اظهار داشت: من کاملا بر این باورم که هیچ نامزدی به اندازه کلینتون برای ریاست جمهوری آمادگی ندارد.

وی در پاسخ به این سئوال که ویژگی اصلی یک رئیس جمهور موثر چیست؟، گفت: توانایی برای تشکیل یک تیم شامل افراد مستعد، سختکوش و اطمینان داشتن از اینکه آنها در یک مسیر مشابه و یکنواخت حرکت می‌کنند. عامل مهم دیگر هم نظم برای انجام وظایف است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.