به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شینهوا، بوریس جانسون برای نخستین بار به عنوان وزیر امور خارجه انگلیس به مقر سازمان ملل در نیویورک سفر کرد و در نشست شورای امنیت نسبت به تصویب یکپارچه قطعنامه امحای تسلیحات شیمیایی در لیبی رای مثبت داد و سپس با بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل دیدار و حول محور مسائل مقابل با تروریسم صحبت کرد.

بوریس جانسون مقابل ساختمان شورای امنیت درباره توازن کنترل مهاجرت اتحادیه اروپا و دسترسی به یک بازار واحد به خبرنگاران گفت: شکی ندارم که این توازن می‌تواند برقرار شود و طی چند هفته آتی در خصوص آن در دولت و با شرکا و دوستان اروپایی‌مان صحبت خواهیم کرد.

وی افزود: همچنین شکی وجود ندارد که این مساله می‌تواند به روند مسائل اقتصادی سرعت ببخشد و این به نفع انگلیس و اتحادیه اروپا است. فکر می‌کنم توافق به زودی حاصل می‌شود و هر چه سریعتر این توافق شکل گیرد بهتر است.

جانسون تاکید کرد: انگلیس به خاطر خروج از اتحادیه اروپا از نقش جهانی‌اش دست نمی‌کشد. بریگزیت به درستی درک نشده است. ما قصد داریم نسبت به قبل در همکاری، مشارکت و حمایت از دیگر کشورهای اروپایی متعهدتر باشیم. انگلیس در سیاست دفاعی، هماهنگی سیاست خارجه یا مقابله با تروریسم و دیگر زمینه‌ها حاضرتر، فعال‌تر و پر انرژی‌تر از قبل خواهد بود.

وزیر امور خارجه انگلیس ادامه داد: قابل توجه است که در چند هفته گذشته از زمان انتشار نتیجه‌ رفراندوم حال و اوضاع در کشورهای اروپایی و دیگر کشورهای جهان تغییر کرده و مردم شروع کرده‌اند به درک فرصت‌ها و جنبه‌ مثبت بریگزیت. صحبت‌هایی که اخیرا با همتاهای اروپایی‌ام داشتم بسیار دلگرم کننده بوده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.