به گزارش ایسنا، در پایتخت ماداگاسکار این مراسم با اجتماع مردم در مجتمع فرهنگی و مسجد امام رضا (ع ) و اقامه نماز جمعه برگزار شد و خطیب نماز جمعه در خطبه های خود به موضوع فلسطین پرداخت و یاد امام خمینی (ره) را گرامی داشت.


در مجتمع فرهنگی امام رضا (ع ) بین دو نماز پیام محمد منیری نیک سفیر جمهوری اسلامی ایران به مناسبت فرا رسیدن این روز به زبان فرانسه قرائت شد.

متن این پیام به زبان فارسی بشرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
آیت‌الله امام خمینی فرموده اند: «روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است؛ روز حکومت اسلامی است. روزی است که باید جمهوری اسلامی در سراسر کشورها بیرق آن برافراشته شود. روزی است که باید به ابرقدرتها فهماند که دیگر آنها نمی‌توانند در ممالک اسلامی پیشروی کنند. من روز قدس را روز اسلام و روز رسول اکرم (ص) می‌دانم و روزی است که باید ما تمام قوای خودمان را مجهز کنیم.»

همچنین ایشان در شرح جهانی بودن این روز گفته اند: «روز قدس، جهانی است، و روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است، روز مقابله ملتهایی است که در زیر فشار ظلم آمریکا و غیر آمریکا بودند، روزی است که باید مستضعفین مجهز بشوند، در مقابل مستکبرین، و دماغ مستکبرین را به خاک بمالند... روز قدس، روزی است که باید سرنوشت ملتهای مستضعف معلوم شود باید ملتهای مستضعف در مقابل مستکبرین اعلان وجود بکنند، باید همانطور که ایران قیام کرد، و دماغ مستکبرین را به خاک مالید، و خواهد مالید، تمام ملتها قیام کنند، و این جرثومه‌های فساد را به زباله‌دانها بریزند.»

پس از دعوت آیت‌الله امام خمینی، این روز در ایران به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری شد. همه ساله در ایران جمعیت زیادی از مردم قبل از اقامه نماز جمعه به راهپیمایی در حمایت از مردم فلسطین می‌پردازند. در شماری از کشورهای اسلامی نظیر ترکیه، اندونزی، بحرین، لبنان و پاکستان و حتی برخی از کشورهای غیر اسلامی نظیر ایالات متحده آمریکا و انگلستان نیز، تظاهراتی در برخی از مراکز اسلامی و با حضور گروهی از مسلمانان و غیرمسلمانان برگزار می‌شود. در ماداگاسکار نیز به لطف خدا در این روز مسلمانان بیدار و آگاه اقدام به تظاهرات و در خطبه های نماز جمعه این روز اعلام حمایت از فلسطینیان و دیگر مظلومین جهان می نمایند. به تحقیق این اقدام در جهت اراده الهی است طبق آیه شریفه قرآن کریم در سوره ۲۸: القصص - جزء ۲۰
وَنُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ ﴿۵﴾ اراده ما بر این قرار گرفته است که به مستضعفین نعمت بخشیم، و آنها را پیشوایان و وارثین روی زمین قرار دهیم! (۵)

در پایتخت در نماز جمعه شیعیان خوجه نیز روز جهانی قدس گرامی داشته شد .

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.