این منبع که خواست نامش فاش نشود، عصر چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بی توجهی سایت جهان نیوز وابسته به علی رضا زاکانی نماینده سابق مجلس به انتقادها و تذکرهای قبلی و اصرار بر درج خبرهای کذب و علیه امنیت ملی، منجر به توقیف این پایگاه خبری شد.

وی افزود: جهان نیوز در تاریخ ۱۶ و ۱۸ خرداد دو خبر جعلی و کذب با تیترهای «نامه محرمانه موگرینی به ظریف» و «حضور رهبر طالبان در ایران قبل از کشته شدن» منتشر کرد که اگر چه به سرعت از سوی نهادهای ذیربط و مسئولان مختلف داخلی و خارجی تکذیب شد اما به عنوان یک دستاویز برای حمله به ایران و پرداختن دوباره مخالفان و دشمنان نظام به موضوعی پوچ به اسم حمایت ایران از تروریسم و طالبان مورد استفاده قرار گرفت.
این منبع آگاه تصریح کرد : با وجود حذف خبرهای یادشده از خروجی سایت مذکور ، این خبرها همچنان در سایت های ضد انقلاب، رسانه های صهیونیستی و شبکه های ماهواره ای به عنوان سندی برای اتهام «دروغگویی ایران» قابل مشاهده است.
وی گفت: بسیاری از این رسانه ها، به بهانه همین خبر دروغ، حملات خود را به جمهوری اسلامی تشدید کرده و این رفتار ایران را عامل نقض برجام و پایان مذاکره با ایران و آغاز برخوردهای غیر دیپلماتیک دانسته اند؛ به عبارتی جهان نیوز، در این خبرسازی غیر اخلاقی، رسما ایران را به دروغگویی در محافل بین المللی متهم کرد و سندی دروغین هم برای این ادعای دیرینه به آنها داد.
این منبع آگاه، انتشار چنین خبرهایی را مصداق بارز اقدام علیه امنیت ملی دانست و از توقیف جهان نیوز از سوی هیات نظارت بر مطبوعات دفاع کرد.
هیات نظارت بر مطبوعات در جلسه امروز(چهارشنبه) خود این رسانه را بر اساس بند ١١ ماده ٦ و مستند به تبصره ذیل ماده ١٢ قانون مطبوعات توقیف کرد.
مواد یادشده بر ممنوعیت پخش شایعات و مطالب خلاف واقع و یا تحریف مطالب دیگران از سوی رسانه ها تاکید دارد و به هیات نظارت بر مطبوعات اجازه می دهد تا زمان رسیدگی دادگاه صالح به اتهامات نشریات در این زمینه، آن را توقیف کند.
پرویز سروری نماینده سابق مجلس و فعال سیاسی اصولگرا مدیر مسؤولی سایت برخط جهان نیوز را به عهده دارد .

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.