به گزارش خبرآنلاین، افزایش وام ازدواج به هر زوج ۲۰ میلیون تومان باعث تشویق جوانها به رفتن سر خانه بخت خود شده، ولی آنقدر هفت خوان گرفتن این وام، سخت شده که هر کسی قادر نیست از این هفت خوان بگذرد و ۲۰ میلیون وعده داده شده را بگیرد.

به جز مشکلاتی که گاه و بیگاه خبرهایی از بدقولی و عدم رعایت نوبت در صف ماندگان این وام منتشر می شود، امروز مشکل تازه ای مقابل متقاضیان وام ازدواج قرار گرفته: سامانه ثبت درخواست وام، امکان ثبت کامل درخواست متقاضیان را نمی دهد.
برخی از کاربران سرویس مشکلات مردم طی تماسهایی اعلام کرده اند با تعیین استان محل سکونت، سایت اعلام می کند بانک های عامل پرداخت وام، وجود ندارد.

نمونه صفحه ثبت درخواست وام و پیام یافت نشدن بانک عامل


کاربرانی که در صفحه تعیین بانک عامل با پیام "هیچ موردی یافت نشد" مواجه شدند، قادر به ادامه ثبت کامل درخواست خود نبودند.
این مزدوجین جوان از مسئولان خواستند تکلیف بانکهای عاملی که پرداخت وام ازدواج بر عهده آنهاست در این سایت مشخص شود.

در توضح این مشکل، سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج توضیح داد: این امر هنگام مراجعه همزمان تعداد زیادی از متقاضیان ازدواج به سایت ازدواج اتفاق می افتد که با توجه به کثرت متقاضیان در مقاطع مختلف و محدودیت منابع قرض الحسنه بانکی (در کنار کثرت تکالیف قرض الحسنه ابلاغی به بانک ها)، تعیین شعبه از سوی بانک عامل با تاخیر مواجه خواهد شد.

همچنین این سامانه در پاسخ به این سوال کهدر هنگام ثبت نام هیچ بانکی در لیست ظاهر نمی شود؟ توضیح داد: با افزایش بیش از حد مراجعین به بانکهای استان مورد نظر ، امکان ثبت نام برای متقاضی جدید میسر نمی باشد.لذا متقاضی می بایست در فـــرصتهای بعدی با اعلام اعتبارات جدید برای ثبت نام به سامانه مراجعه نماید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.