در این گزارش عنوان شده است که حمایت های همه جانبه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، باعث شده است تا نیروی دریایی این کشور تلاش های جدی را در جهت به چالش کشیدن برجسته ترین قدرت دریایی جهان، آمریکا، بکار گیرد.

به گزارش میزان به نقل از پایگاه خبری "دیلی بیست"، دیلی میل نوشت: در گزارش "نیروی دریایی روسیه: یک گذار تاریخی" آمده است: روسیه گام های بزرگی را طی سال های اخیر برداشته است و در ادامه جهت پرورش نیروی دریایی دفاع ملی خود متکی به نسل جدید افسران و پرسنل داوطلب پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی تمام تلاشش را بکار خواهد گرفت تا مجدداً به عنوان یک ابرقدرت در جهان شناخته شود.

هشدار جدی نیروی دریایی آمریکا درباره افزایش توان نظامی روسیه

این گزارش مبسوط 68 صفحه ای توسط "جرج فدوروف"، کارشناس مسائل روسیه از دفتر اطلاعاتی نیروی دریایی آمریکا در شهر مری‌لند، تهیه و گردآوری شده است.

فدوروف در ادامه نوشت: از سال 2000 میلادی تاکنون، با تثبیت اقتصاد و دولت روسیه، تلاش های متمرکزی جهت تجدید قوا و احیای ارتش روسیه از جمله نیروی دریایی این کشور انجام شده است. حال پروژه های عمرانی که زمانی به حالت تعلیف درآورده شده بود، در حال تکمیل است و برنامه ریزی های گسترده ای برای قرن 21 صورت پذیرفته است.

هشدار جدی نیروی دریایی آمریکا درباره افزایش توان نظامی روسیه

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.