شماره روزنامه ۶۰۱۳
|
آرشیو روزنامه شماره ۵۹۰۷ دنیای اقتصاد

اخبار گردشگری - استان‌ها - روزنامه شماره ۵۹۰۷

  • ایست قلبی توریسم در استان‏‏‌های آلوده

    دنیای اقتصاد-فاطمه باباخانی: توجه به هشدارهای هواشناسی به لحاظ برودت هوا و بارش‌‌‌ها یکی از مهم‌ترین ملزومات سفر به‌ویژه در زمستان است. با این حال در سال‌‌‌های اخیر، ‌‌‌ به این هشدارها یک گزینه دیگر نیز افزوده شده است؛ «آلودگی».همین موضوع سبب شده در شهرهای گردشگرپذیر که با آلودگی هوا دست و پنجه نرم می‌‌‌کنند تعداد توریست‌‌‌ها نیز به شکل قابل‌‌‌توجهی کاهش یابد. به این ترتیب مردم ساکن این شهرها هم به لحاظ سلامت جسمی در معرض خطر قرار می‌گیرند و هم ناچارند تبعات اقتصادی ناشی از کاهش توریست را تحمل کنند.
  • یزد؛ دومین استان معدنی و چهارمین استان صنعتی

    دنیای اقتصاد - یزد: مدیرکل صمت استان یزد با بیان اینکه معادن قلب تپنده اقتصاد هستند، گفت: در زمینه دانش اکتشاف نیازمند تغییر نگرش‌‌‌ها و پوست‌‌‌اندازی برای حل مشکلات معدنکاران هستیم. محمدکاظم صادقیان اظهار کرد: یزد دومین استان معدنی و چهارمین استان صنعتی کشور محسوب می‌شود. وی افزود: این استان در حوزه معدن با تولید ۱۵‌درصد فولاد کشور رتبه سوم را به خود اختصاص داده و در مس، سرب و روی و خاک‌‌‌های صنعتی و مصالح ساختمانی نیز دارای رتبه‌‌‌های بالایی است. مدیرکل صمت استان یزد با بیان اینکه یزد به واسطه وجود ۷۵۵ معدن فعال یکی از استان‌‌‌های بزرگ معدنی کشور است، ادامه داد : اکنون سهم معادن از اشتغال استان ۱۴‌هزار و ۵۰۰ نفر است.
  • برپایی جشنواره «قشم بوم»

    دنیای اقتصاد - بندرعباس: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از تداوم روند برگزاری جشنواره «قشم بوم» در روستاهای جزیره به صورت هفتگی با هدف معرفی بهتر ظرفیت‌‌‌های گردشگری این منطقه خبر داد. عادل پیغامی در هفتمین رویداد قشم بوم در روستای مسن اظهار کرد: در نمایشگاه‌‌‌های جانبی این رویداد، هنرهای بومی روستاهای قشم در حوزه‌‌‌های مختلف صنایع‌‌‌دستی، موسیقی، غذاهای سنتی و محلی برای علاقه‌مندان و گردشگران عرضه می‌شود.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر