نجفی ادامه داد: این موضوع در آینده می‌تواند با توجه به رشد جمعیت و مهاجرت‌‌‌هایی که صورت می‌گیرد سبب بروز مشکلاتی برای شهر تهران باشد و مانند ترافیک و آلودگی هوا تبدیل به معضلی برای شهر شود. باید دولت و مجلس شورای اسلامی توجه جدی به این مساله داشته باشند و بودجه مناسبی برای افزایش سرانه سلامت شهر تهران در نظر بگیرند.

عضو هیات‌رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نقش مشارکت مردم و خیرین در حوزه سلامت افزود: به دلیل اهمیت موضوع سلامت بسیاری از شهروندان و خیرین علاقه‌مند به کمک به مساله بهداشت و درمان هستند که باید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این خصوص پیش‌قدم شود و زمینه مشارکت شهروندان برای ارتقای سرانه سلامت را فراهم کند. نهادهایی همچون ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و بنیاد مستضعفان از جمله نهادهایی به شمار می‌‌‌روند که می‌توان از آنها برای حل مشکلات حوزه سلامت شهر تهران کمک خواست و دعوت به همکاری کرد که انتظار می‌رود وزارت بهداشت در این خصوص تلاش‌‌‌هایی داشته باشد.

وی در پایان به وضعیت کادر درمان در بیمارستان‌‌‌ها و مراکز درمانی اشاره کرد و گفت: امروز بسیاری از پرستاران و کادر درمان در بیمارستان‌‌‌ها و مراکز درمانی در وضعیت مطلوب از لحاظ معیشتی قرار ندارند و اگر مسائل و مشکلات کادر درمان حل و به این مساله پرداخته نشود، می‌تواند آسیب جدی برای نظام سلامت باشد.