افشای حقایقی تازه از آزار جنسی در رژیم صهیونیستی

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گزارش داد: صحبت درباره یکی از مقامات ارشد زندان است که با استفاده از کلمات نامناسب، سربازان زن را مورد آزار و اذیت قرار می‌داد.

خبر مرتبط
اسرائیل قدم به قدم تا تنهایی کامل/ تصمیم قاطعانه یک کشور اروپایی برای تحریم رژیم صهیونیستی

نخست‌وزیر بلژیک از گفت‌وگوهای این کشور با اتحادیه اروپا برای بررسی اعمال تحریم‌های تجاری علیه رژیم صهیونیستی به دلیل اقدامات آن در غزه خبر داد.

طبق این گزارش، در پی این گزارش‌ها، سازمان زندان‌های رژیم صهیونیستی تصمیم گرفت اقداماتی را علیه این افسر ارشد آغاز کند و به همین منظور گزارش‌های حاوی شکایات سربازان زن به واحد تحقیقات ویژه مسئول زندان‌ها ارسال شد.

در بیانیه سازمان زندان‌های رژیم صهیونیستی در این باره آمده است که شکایات سربازان زن به دست مشاور حقوقی امور کارکنان زندان‌ها رسیده است.

این سازمان همچنین اعلام کرد که پس از گفت‌وگوی طولانی با کمیسر موقت زندان‌ها و ریاست سازمان زندان‌ها، مقامات متعهد شدند که برای رسیدگی به چنین حوادثی به شدت تلاش خواهد کرد.

در همین راستا، روزنامه معاریو فاش کرد که این افسر در یکی از زندان‌های جنوب اراضی اشغالی سمت عالی رتبه‌ای دارد و صحبت از یک پدیده تکراری و شکایات متعدد است.

معاریو همچنین نوشت: سند صادر شده در ۱۶ ژانویه ۲۰۲۳ که توسط مرکز تحقیقات و اطلاعات آزار جنسی در سازمان زندان‌ها تهیه شده است، نشان می‌دهد که سازمان زندان‌ها در بازه زمانی ۲۰۱۸-۲۰۲۱ شاهد ارائه ۱۳۷ شکایت درباره آزار جنسی علیه سربازان زن بوده است.

این سند حاکی از آن است که ۴۱ درصد از موارد آزار و اذیت علیه سربازان زن در حال انجام خدمت وظیفه رخ داده است و ۴۶ درصد از شکایات نیز تنها با معرفی متهم به یک دادگاه انضباطی رسیدگی شده و تنها ۵ درصد از شکایات به دادستانی کل ارسال شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.