گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سکه؛

رمزگشایی از علت ریزش قیمت سکه/ طلا زیر پای سکه را خالی می‌کند؟/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کدخبر: ۶۴۲۸۰۹
اقتصادنیوز: به دنبال کاهش نرخ طلا و دلار ، قیمت سکه امامی در معاملات نقدی دیروز نزولی شد اما درشرایط کنونی فعالان بازار روند حرکتی سکه در روز جاری را چگونه پیش بینی کرده اند؟
رمزگشایی از علت ریزش قیمت سکه/ طلا زیر پای سکه را خالی می‌کند؟/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش اقتصادنیوز، سکه بازان در معاملات نقدی روز گذشته گوش به فرمان دلار بودند. در همین راستا شواهد گویای آن است بعد از اینکه نرخ دلار نوسان کاهشی را ثبت کرد، کمتر کسی حاضر بود در موقعیت خرید سکه قرار بگیرد.

همچنین دسته ای از تحلیلگران می گفتند ریزش طلای آبشده و از دست رفتن کف حمایتش به دلیل ریزش انس طلا در معاملات روز سه‌شنبه موجب شد تا قیمت سکه یک کانال عقب نشینی کند. 

قیمت طلای آبشده در 15 میلیون و 400 هزار تومان بازگشایی شد و با کاهش تا مرز حمایت 15 میلیون و 200 هزار تومان پایین آمد اما نتوانست این مرز را از دست بدهد و از این نقطه حمایت شد.

نکته مهم بازار سکه این بود که عده ای از تحلیل‌گران از صبح چهارشنبه توصیه می‌کردند که بازار طلا و ارز در قیمت‌های پایینی واگرایی مثبت قوی دارند. در واقع از نظر آن‌ها قیمت دلار و طلای آبشده در محدوده‌های حمایتی پایین، پتانسیل رشد دارند.

با این همه، قیمت سکه امامی دیروز تا محدوده ۴۱ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان پایین آمد اما در ادامه معاملات اندکی رشد کرد و در نهایت با ۴۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بسته شد. این قیمت در مقایسه با عصر سه شنبه ۱۰۰ هزار تومان ارزان تر بود.

خبر مرتبط
آژیر قرمز در بازار سکه به صدا درآمد/ طلا کاهشی ماند؛ دلار تغییر کانال داد

اقتصادنیوز: در بازار امروز چهارشنبه 5 اردیبهشت ماه قیمت طلا و سکه ریزش کردند اما دلار مبادله ای وارد کانال جدید شد. اما چه اتفاقی افتاد که بازار طلا و سکه شاهد تداوم عقب نشینی قیمت ها بود؟

در خصوص بازار امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه هم بررسی ها حکایت از نوسان کاهشی اونس طلا دارد. قیمت طلای جهانی بامداد امروز تا محدوده ۲۳۰۸ دلار پایین آمد اما صبح امروز در زمان تدوین این گزارش با ۲۳۱۰ دلار نرخ گذاری شد که نسبت به روز قبل تقریبا ۱۷ دلار افت کرده است.

بنابراین برخی ها معتقدند که با توجه به شرایط بازار جهانی طلا احتمال صعود سکه در روز جاری کمرنگ است. با این حال عده ای هم بر این باورند که سکه بازان امروز هم به نوسانات دلار توجه بیشتری خواهند کرد.

تکنیکالیست‌ها تاکید دارند که جناح افزایشی امروز برای فتح مرز ۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تلاش خواهد کرد و در صورتی که بالای این محدوده ماندگار شود، فرض رسیدن آن به ۴۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان محتمل است . در غیر این صورت اگر دلار هم مانند طلا نزولی شود شانس سکه برای صعود کمتر است. بنابراین ممکن است این فلز گران بهای داخلی تا کف کانال ۴۲ تومان عقب نشینی کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید