نگرانی از تداوم روند چهارشنبه هفته پیش در بورس تهران

پیش بینی بازار سهام در اولین هفته زمستان / شاخص کل در سراشیب اصلاح

کدخبر: ۶۱۷۳۱۰
اقتصادنیوز: بورس تهران در انتهای مسیر صعودی هفته با ضعف تقاضای سهام مواجه شده و احتمال اصلاح روند صعودی در هفته آتی افزایش یافته است.
پیش بینی بازار سهام در اولین هفته زمستان / شاخص کل در سراشیب اصلاح

به گزارش اقتصاد نیوز، شاخص کل بورس تهران در روز شنبه هفته قبل رشد 13 هزار و 721 واحدی داشت و روز دوشنبه شاخص 35 هزار و 823 واحد رشد کرد و به کانال 2.2 میلیونی صعود کرد. روز سه‌شنبه شاخص 4 هزار و 218 واحد رشد کرد. در آخرین روز معاملاتی هفته نیز شاخص کل هزار و 625 نزول کرد. شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم 2 میلیون و 210 هزار و 230 واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل 52 هزار و 138 واحد بالا‌تر ایستاد و بازدهی هفته شاخص بورس مثبت 2.4 درصد شد. 

شاخص هم وزن نیز در پایان هفته نسبت به هفته پیشین 9 هزار و 256 واحد بالاتر ایستاد و بازدهی مثبت 1.2 درصدی را ثبت کرد.

جهش ارزش معاملات سهام

در این هفته، میانگین ارزش معاملات بازار سهام 77 هزار و 105 میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین 30 درصد افزایش یافته است. میانگین ارزش معاملات خرد بورس نیز 6 هزار و 315 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 5 هزار و 288 میلیاردی هفته پیشین، افزایش 19 درصدی داشته است. میانگین ارزش صف‌های فروش در هفته اخیر 333 میلیارد تومان بود که از میانگین هفته‌ پیشین 40 میلیارد تومان کمتر بود و افت 11 درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته 427 میلیارد تومان بود که در روز دوشنبه ثبت شد و کمترین رقم 212 میلیارد تومان بود که در روز شنبه ثبت شد. میانگین ارزش صف‌های خرید در هفته اخیر 208 میلیارد تومان بود که از میانگین هفته گذشته یک میلیارد تومان کمتر بود. در این هفته، میانگین ارزش صف‌های خرید 0.5 درصد کاهش یافته است. بالاترین رقم هفته 341 میلیارد تومان بود و در روز دوشنبه ثبت شد. پایین‌ترین رقم به روز سه‌شنبه برمی‌گردد که 136 میلیارد تومان بود.

خروج سرمایه حقیقی

در اولین روز معاملاتی هفته، 85 میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد. روز دوشنبه نیز 37 میلیارد تومان وارد شد و در روز سه‌شنبه 449 میلیون تومان خارح شد. در آخرین روز معاملاتی هفته نیز برای دومین روز متوالی پول حقیقی خارج شد و ارزش آن 325 میلیارد تومان بود. در مجموع کل هفته 652 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی 163 میلیارد تومان بود. 

پیش بینی بازار سهام هفته

بازار سهام در انتهای هفته صعودی شاخص ها با کاهش تقاضای سهام مواجه شد. ناظران علت اصلی رشد بازار در هفته آخر آذرماه را اخبار تجدید ارزیابی دارایی‌های شرکت‌ها می‌دانند. بورس تهران هفته پیش‌رو را با آغاز اصلاح زمانی شاخص‌ها شروع می‌کند.

رشد ارزش معاملات و یا ورود پول حقیقی می‌تواند اصلی‌ترین معیار برای تشخیص روند هفته باشد. در صورت تداوم روند معاملات روز چهارشنبه بازار سهام شاهد عقب نشینی شاخص‌های خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید