گزارش «اقتصادنیوز» از بازار ارز؛

قیمت دلار تهران چشم‌انتظار عربستان/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۲۰ آبان

کدخبر: ۶۰۹۱۹۵
اقتصادنیوز: قیمت دلار در معاملات نقدی هفته قبل بین ۵۱ هزار تومان تا مرز ۵۱ هزار و ۳۰۰ تومان در نوسان بود. برخی معامله‌گران دلار به سفر رئیسی به ریاض هم گوشه چشمی دارند زیرا این سفر در واقع، نخستین سفر رسمی رئیس جمهور ایران به عربستان پس از یک دهه محسوب می‌شود.
قیمت دلار تهران چشم‌انتظار عربستان/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۲۰ آبان

به گزارش اقتصادنیوز، درحالی‌که این روزها اخبار و سیگنال‌های ضدونقیض از احتمال آتش‌بس در نوار غزه از سوی رسانه‌های مختلف منتشر می‌شود به نظر می‌رسد بازار ارز تهران در مقابل اخبار جنگ حماس و اسرائیل خنثی شده و مثل روزهای ابتدای جنگ خبری از خرید و فروش‌های هیجانی نیست.

آن طور که بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت دلار در هفته گذشته در یک دامنه ۳۰۰ تومانی گرفتار شد و بین ۵۱ هزار تومان تا مرز ۵۱ هزار و ۳۰۰ تومان در نوسان بود. از سوی دیگر قیمت دلار در هرات هم بین مرز ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان تا ۵۱ هزار و ۲۰۰ تومان در رفت‌وبرگشت بود.

از نگاه بازیگران ارزی یکی از عواملی که از نوسان افزایشی دلار در هفته قبل جلوگیری کرد ناشی از فروکش‌کردن آتش درگیری‌های منطقه بود. از سوی دیگر نوسان محدود قیمت دلار به دلیل کمبود ریال در بازار و کنترل اسکناس آمریکای از ناحیه درهم بود. گفتنی است که نرخ حواله درهم هفته گذشته در مرز ۱۴ هزار تومان طلسم شده بود در مرز ۱۴ هزار تومان تا ۱۴ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شد.

در حال حاضر معامله‌گران سفر رئیسی به عربستان را زیر نظر گرفتند. این سفر از آنجایی حائز اهمیت است که در ۱۱ سال گذشته این اولین سفر رسمی رئیس‌جمهور به ریاض است. از سوی دیگر به دنبال سفر ابراهیم رئیسی به ریاض احتمالا انتظارات تورمی فعالان بازار  تا حدودی کاهشی خواهد شد. زیرا هر چند این دیدار به دنبال تحولات فعلی غزه است، اما می‌تواند فصل جدیدی در ارتباطات ایران و عربستان محسوب شده و در آینده نیز به برخی گشایش‌های سیاسی منجر شود. مجموعه این عوامل باعث شده گروهی از کارشناسان پیش‌بینی کنند هفته آینده کاهش بیشتری در انتظار قیمت دلار در بازار غیررسمی باشد. بااین‌حال دسته‌ای دیگر نظر کاملاً متفاوتی دارند و با اشاره به تورم ایران می‌گویند انتظار اینکه قیمت دلار ثابت بماند چندان منطقی نخواهد بود.

در مجموع تحلیلگران می‌گویند تا فاند جدید خبری به بازار نرسد قیمت‌ها در سطوح فعلی رنج خواهد بود. به عقیده فنی کاران چند عدد حمایتی در بازار حیاتی هستند. در بازار درهم تا زمانی که قیمت بالای ۱۴ هزار تومان باشد قیمت دلار در کانال ۵۱ هزار تومان خواهد بود. از سوی دیگر، تا زمانی که قیمت دلار از ۵۱ هزار و ۷۰۰ تومان عبور نکند فکر صعود نیست و تا زمانی که زیر مرز حمایت ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان نرود در دامنه فعلی نوسان خواهد داد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید