رصد بازار خودروهای داخلی؛

ریزش قیمت در بازار خودرو؛ دناپلاس توربواتومات 20 میلیون تومان ارزان شد + جدول

کدخبر: ۶۰۳۴۵۲
اقتصادنیوز: امروز 19 مهرماه 1402 با کاهشی شدن نرخ دلار، قیمت پرطرفدارهای ایران‌خودرو هم پس از 4 روز افزایش وارد کانال کاهشی شد.
ریزش قیمت در بازار خودرو؛ دناپلاس توربواتومات 20 میلیون تومان ارزان شد + جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ طی روزهای گذشته و با ایجاد تنش در منطقه، بازار‌های سرمایه شکل افزایشی به خود گرفتند روندی که امروز و پس از چند روز افزایش پی‌درپی بالاخره متوقف شد و پرطرفدارهای بازار خودرو شکل کاهشی و ثبات به خود گرفتند.

فعالان بازار خودرو معتقدند علاوه بر کاهش نرخ دلار و سایر بازارهای سرمایه، به روز شدن سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی که از اسفند سال گذشته تاکنون به روز نشده بود نیز در کاهش قیمت خودرو اثرگذار بوده است. براساس اطلاعیه این سامانه متقاضیانی می توانند با مراجعه به سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی نسبت انتخاب و خریداری خودروهای عرضه شده اقدام کنند که پیش‌تر در مرحله اول فروش ثبت نام کرده و ودیعه اول را سپرده گذاری کرده باشند. به گفته فعالان بازار خودرو با توجه به طولانی شدن زمان تحویل این خودروها خبر اعلام شده توانست بر بازار داخلی‌ها اثرگذار باشد.

امروز و براساس ارزیابی بازار بیشترین کاهش قیمت به «هایما S8» و «دنا پلاس توربو اتومات AT» با افت 20 میلیونی اختصاص یافت.

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «207 پاناروما اتومات»، «هایما S8»، «تارا اتومات V2»، «پژو 206 دنده‌ای»، «دنا پلاس 6 دنده توربو» و «دنا پلاس توربو اتومات AT» مورد ارزیابی قرار گرفت.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است «پژو 206 دنده‌ای » در بازار 480 میلیون تومان قیمت خورد و تغییر قیمت نداشت. اما «هایما S8 پلاس» که در سه روز گذشته افزایشی 50 میلیونی در بازار داشت امروز با کاهش 20 میلیونی راهی بازار شد و یک میلیارد و 785 میلیون تومان قیمت خورد. از سوی دیگر ارزیابی بازار نشان می‌دهد «تارا اتوماتV2 » هم در بازار امروز 780 میلیون تومان قیمت و افتی 5 میلیونی در بازار داشت.

براساس ارزیابی‌ها «دنا پلاس 6دنده توربو» هم امروز 736 میلیون تومان قیمت خورد و نسبت به روز گذشته افتی 12 میلیونی را تجربه کرد و «دنا پلاس توربو اتومات» هم با قیمت 815 میلیون تومان راهی بازار شد و افتی 20 میلیونی را به خود اختصاص داد. بررسی‌‌ها نشان می‌دهد امروز پژو «207 دنده‌ای» هم 615 میلیون تومان قیمت خورد و افتی 9 میلیون تومانی داشت.

ایران19

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید