پیش‌بینی قیمت سکه امروز دوشنبه 17 مهر 1402؛

جهش خیره کننده سکه امامی / ترمز قیمت سکه کشیده می‌شود؟

کدخبر: ۶۰۲۹۵۶
اقتصادنیوز: قیمت سکه امامی در دو روز اخیر جهش خیره کننده‌ای را ثبت کرده است. در حال حاضر عده‌ای سکه بازان در انتظار اصلاح شدن نرخ سکه هستند و عده ای دیگر می‌گویند احتمالا تا زمانی که در فلسطین آتش‌بس نشود قیمت سکه کاهش معناداری را ثبت نخواهد کرد.
جهش خیره کننده سکه امامی / ترمز قیمت سکه کشیده می‌شود؟

به گزارش اقتصادنیوز، این روزها اخبار سیاسی منفی دست به دست هم داده‌اند تا کفه ترازوی جناح افزایشی بازار سکه سنگین‌تر شود. در حالی که تقریبا 10 روز به اجرای بندهای غروب برجام  باقی مانده،جنگ حماس و اسرائیل سطح انتظارات در بازار ارز و سکه را صعودی کرد. 

ازسوی دیگر زلزله هرات و تعطیل شدن بازار ارز آن ،سوخت جدیدی به قیمت دلار در تهران داد و اسکناس آمریکایی را به سمت مرز 52 هزار تومان سوق داد.

فعالان سیاسی و اقتصادی می‌گویند ماحصل اثر روانی این اتفاقات باعث شده که قیمت سکه جهش خیره کننده‌ای را ثبت کند. قیمت سکه امامی که در روز پنجشنبه هفته قبل در حدود 27 میلیون و 350 هزار تومان معامله شده بود. طبق اعلام سایت اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تهران، قیمت سکه امامی روز گذشته به ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. 

برخی از معامله‌گران می‌گویند با جهش یکباره قیمت دلار و سکه  احتمال اصلاح‌شدن آن نیز دور از انتظار نیست معامله‌گران می‌گویند با توقف حملات میان طرفین احتمالاً روند صعودی قیمت ها متوقف خواهد شد.

قیمت اونس طلا هم در شروع معاملاتی این هفته تا 1855 دلار بالا رفته و این در حالی است که قبل از شروع جنگ در حدود 1830 دلار بسته شده بود. رشد قیمت طلا می‌تواند به کام سکه بازان افزایشی شیرین بیاید و مسیر صعودی سکه را هموارتر کند. 

سکه در حال حاضر مرز مقاومتی ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد و در صورتی که بالای این محدوده ماندگار شود احتمال سرک کشیدن آن به کانال ۳۱ میلیون تومان وجود دارد. البته اگر مرز ۳۰ میلیون تومان از دست برود، عقب نشینی تا ابتدای کانال ۲۹ میلیون تومان محتمل است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید