گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز و سکه؛

توقف قیمت دلار در مرز روانی

کدخبر: ۵۹۷۲۷۴
اقتصادنیوز: قیمت دلار امروز یکشنبه ۱۹ شهریور ماه 1402 پشت مرز ۵۰ هزار تومان معامله شد.
توقف قیمت دلار در مرز روانی

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز هرات امروز یکشنبه ۱۹ شهریور ماه شاهد نوسان محدود قیمت دلار بود و اسکناس آمریکایی در بازار یاد شده نیز با 49 هزار و 750 تومان روانه بازار شد. البته در زمان نگارش این گزارش به 49 هزار و 650 تومان نزول کرد. 

در کنار بازار دلار ، بازار درهم نیز امروز در مقایسه با روز قبل نوسان قابل توجهی را ثبت نکرد و در حدود 13 هزار و 720 تومان به فروش رسید. 

در تهران هم قیمت دلار همچنان پشت مرز حساس ۵۰ هزار تومان قرار دارد.هر برگ اسکناس آمریکایی عصر امروز در حدود 49هزار و 700 تومان تا 49 هزار و 900 تومان معامله شد.

در حال حاضر معامله گران می گویند مرز مقاومتی 50 هزار و 200 تومان برای دلار مهم است.به عقیده آنها اگر دلار بالای این مرز مقاومتی تثبیت دهد پتانسیل افزایش تا کانال 52 هزار تومانی را خواهد داشت.

معامله‌گران فنی در بازار می گفتند قیمت دلار خط روند نزول را در چارت شکسته و اگر این شکست در بازار جعلی نباشد، موج صعود شروع شده است. اگر  قیمت دلار امروز در بالای مرز مقاومت 49 هزار و 800 تومان تثبیت دهد، می‌توان گفت شکست خط نزول درست است. در این صورت اولین مقاومت دلار 50 هزار و 200 تومان خواهد بود.

از نظر فنی‌ها برای اینکه قیمت دلار به روند نزول برگردد باید در زیر 48 هزار و 900 تومان تثبیت دهد. البته همانطور که که در ابتدای گزارش اشاره شد، اگر قیمت طلای آب‌شده با دلار همراه نشود این امر می‌تواند به سرعت گیری در مسیر صعود دلار به بالای مرز 50 هزارتومان عمل کند. 

در بازار سکه هم امروز روایت ها مختلف بود.عده ای از معامله گران مدعی بودند که قیمت سکه با کاهش 200 هزار تومانی به کف کانال 28 میلیون تومان برخورد کرد.
با این حال برخی دیگر می گفتند که قیمت سکه در حول و حوش 28میلیون و 200 هزار تومان معامله شده است.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۱۸ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید