سیگنال منفی از خلیج فارس رسید

دلار عقب‌گرد کرد/ پیش بینی قیمت دلار امروز 15 مرداد

کدخبر: ۵۹۰۴۷۲
اقتصادنیوز: از نگاه معامله گران دو دلیل اصلی کاهش قیمت قیمت دلار در معاملات دیروز ناشی از افت دلار در هرات و نرخ حواله درهم بود. به باور این دسته اگر بازارهای همسایه امروز هم به مسیر کاهشی دیروز ادامه دهند این امر ممکن است کفه ترازوی کاهشی ها را سنگین تر کند.
دلار عقب‌گرد کرد/ پیش بینی قیمت دلار امروز 15 مرداد

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز تهران در اولین هفته به زمین سفت خورد. اسکناس آمریکایی که در هفته قبل کانال 50 هزار تومان را فتح کرده بود دیروز تا پله چهارم کانال 49 هزار تومان پایین آمد. 

طبق بررسی های به عمل آمده از هسته مرکزی بازار؛ روز گذشته با اخبار و سیگنال های منفی، قیمت دلار در تهران وارد فاز نزولی شد و بازار با کاهش تقاضا همراه بود. 

دومینوی ریزش در بازار طلا و سکه/ دلار رنج شد؟

آسوشیتدپرس از حرکت هزاران تفنگدار دریایی به سمت خلیج فارس برای جلوگیری از توقیف کشتی‌های تجاری در تنگه هرمز توسط ایران خبر داد؛ موضوعی که به باور برخی کارشناسان، ممکن است بر سطح تنش‌ها بیفزاید و بر  بازار ارز اثر بگذارد.

در شرایط فعلی فنی‌های بازار معتقدند اگر قیمت دلار نتواند بالای 49 هزار و 600 تومان تثبیت دهد، می توان گفت که بازیگران ارزی دست از صعود برداشته اند. به عقیده معامله گران در صورتی که دلار نتواند در مرز یاد شده ماندگار شود این امر ممکن است زمینه ساز عقبگرد تدریجی دلار به سمت کف کانال 49 هزار تومان شود. 

از نگاه معامله گران دو دلیل اصلی کاهش قیمت قیمت دلار در معاملات دیروز ناشی از افت دلار در هرات و نرخ حواله درهم بود. به باور این دسته اگر بازارهای همسایه امروز هم به مسیر کاهشی دیروز ادامه دهند این امر ممکن است کفه ترازوی کاهشی ها را سنگین تر کند. 

معامله‌گران معتقدند اگر  قیمت دلار امروز  در هرات همچنان در زیر مرز مقاومت 49 هزار و 300 تومان بماند اصلاح در بازار بیشتر خواهد شد و احتمال چرخش روند در بازار وجود دارد. در صورت چنین اتفاقی  قیمت دلار امروز  می‌تواند وارد کانال 48 هزار تومان شود. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید