بازار سکه زیر فشار سیاسی/ پیش‌بینی‌ قیمت سکه امروز ۳۱ تیر

کدخبر: ۵۸۷۵۱۵
در حال حاضر انتشار برخی از اخبار سیاسی موجب شده عده‌ای از معامله گران از احتمال نوسانات صعودی در بازار سکه صحبت کنند. با این حال برخی دیگر نظر متفاوتی دارند.
بازار سکه زیر فشار سیاسی/ پیش‌بینی‌ قیمت سکه امروز  ۳۱ تیر

به گزارش اقتصادنیوز، بررسی روند حرکتی سکه امامی در معاملات پشت خطی روز جمعه حکایت از ثبات نسبی فلز گران‌بهای داخلی دارد. سکه بازان دیروز اگرچه از موقعیت نزول فرار کردند اما توان کافی برای صعود معنادار هم نداشتند.

 یکی از دلایل کمتر شدن نوسانات بازار سکه ناشی از بی جان شدن نرخ دلار در معاملات پشت خطی بود.

فشار سیاسی به بازار سکه

در حال حاضر انتشار برخی از اخبار سیاسی موجب شده عده ای از معامله گران از احتمال نوسانات صعودی در بازار سکه صحبت کنند.

طبق خبرهای منتشر شده تنش های آبی ایران و آمریکا بر سر موضوع توقیف کشتی ها به جایی رسیده که ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا پنجشنبه شب اعلام کرد که وزارت دفاع این کشور یک گروه ضربت دریایی را به همراه یگانی از تفنگداران دریایی آمریکا راهی خلیج فارس می‌کند.

پیشتر وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، در دوشنبه گذشته اعلام کرد که ایالات متحده قرار است چندین فروند هواپیمای جنگنده اف-۳۵ و ناوشکن «توماس هادنر» را - که پیش از این در دریای سرخ مستقر بوده به منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز اعزام کند.

از سوی دیگر، اولیانوف-نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین در تازه ترین اظهارات خود درباره برجام گفته چشم انداز احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در خصوص برنامه هسته‌ای ایران در حال حاضر بسیار مبهم است. 

از سویی دیگر، در حالی که موضوع تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا به طور کامل حل نشده برخی رسانه‌های آمریکایی از دستگیری چهارمین تبعه آمریکایی در ایران خبر دادند.

این رسانه‌ها به نقل از منابع خود نوشتند که دستگیری این شخص، بخش مرکزی مذاکرات برای تبادل زندانیان با ایران است.رسانه‌های مذکور به طور دقیق اعلام نکردند که این تبعه آمریکایی در چه زمانی در ایران دستگیر شده است.

پیش بینی قیمت سکه

به عقیده عده‌ای از تحلیلگران خبرهای مذکور  ممکن است سطح ریسک‌های سیاسی معامله گران را بالا ببرد.این دسته می گفتند اگر در روز جاری قیمت دلار به اخبار یاد شده واکنش نشان دهد این امر می تواند جهت انتظارات در بازار سکه را هم صعودی کند.

با این حال عده ای دیگر باور دارند که در آخرین روز تیر ماه بازار با کاهش تقاضا همراه می شود و از طرفی همزمان شدن دهه اول محرم با پایان ماه جاری احتمالا بر روی نوسانات نرخ سکه اثر گذار خواهد بود.قیمت سکه در شرایط فعلی در حدود ۲۷میلیون و ۴۰۰هزار تومان قرار دارد.تحلیلگران فنی باور دارند مرز حمایتی۲۷ میلیون و ۲۰۰هزار تومان برای سکه مهم است در صورتی که از دست برود احتمال عقب نشینی تا کانال ۲۶ میلیون تومان وجود داد.

با این حال اگر دلار مسیر رشد را دنبال کند احتمال صعود تدریجی سکه به سمت مرز ۲۷میلیون و ۸۰۰ هزار تومان محتمل خواهد بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید