گزارش اقتصادنیوز از آخرین تحولات بازار رمزارزها

ترون بازار را شگفت زده کرد /اتریوم، خلاف جهت بیت کوین

کدخبر: ۵۷۵۳۸۶
اقتصادنیوز: ارزهای دیجیتال که از ابتدا به نوسانات بزرگ معروف بودند، مدتی است که مانند سایر بازارها نوسانات عادی دارند.
ترون بازار را شگفت زده کرد /اتریوم، خلاف جهت بیت کوین

به گزارش اقتصادنیوز ، امروز هم مانند دو روز گذشته، نوسانات ارزهای دیجیتال بسیار کوچک و محدود است. بیت کوین به عنوان بزرگ ترین ارز دیجیتال کمتر از نیم درصد افت کرده و هم اکنون در نرخ حدود 26800 دلار معامله می شود.

جدا از اینکه طی سه روز گذشته بازار ارزهای دیجیتال نوسانات بسیار کوچکی داشته، می توان گفت که مدت هاست نوسانات در این بازار بسیار کم و محدود شده که این برخلاف روندی است که رمزارزها در ابتدا داشتند.

از همان ابتدا ارزهای دیجیتال معروف به این بودند که نوسانات بزرگی دارند و این بازار به همین دلیل جذابیت ویژه ای بین معامله گران پیدا کرد. اما رفته رفته حرکات پرشتاب رمز ارزها هم کمتر شد تا اینکه حالا به نظر می رسد نوسانات این بازار در اکثر روزها تقریبا به انداز سایر بازارهاست.

به عنوان مثال بیت کوین طی یک هفته گذشته نوسانات محدودی داشته و 2 درصد افت کرده و در یک ماه گذشته نیز افتی حدودا یک درصدی داشته است.

بیت کوین با ارزش بازار 520 میلیارد دلار، طی شبانه روز گذشته حدود 9 میلیارد دلار معامله شده است.

اتریوم، خلاف جهت بیت کوین

اتریوم امروز برخلاف بیت کوین، مثبت است. البته نوسان اتریوم هم زیاد نیست و تنها حدود نیم درصد رشد قیمت داشته که باعث شده تابلو معاملات در حدود نرخ 1820 دلار باشد.

اتریوم در مقیاس هفتگی افت یک درصدی داشته و در مقیاس ماهانه نیز حدودا 2 درصد افت را نمایش می دهد. ارزش معاملات اتریوم طی شبانه روز گذشته کمتر از 4 میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن نیز 218 میلیارد دلار است.

ترون بازار را شگفت زده کرد

در فهرست 50 ارز برتر بازار، تنها نمادی که نوسان زیادی داشته، ترون است. ترون امروز 8 درصد رشد کرده و بزرگ ترین رشد این فهرست را به خود اختصاص داده است. کاردانو، شیبا اینو و چین لینک هم بین یک الی 2 درصد رشد کرده اند و مابقی ارزهای مثبت، کمتر از یک درصد بالا رفته اند.

اما در فهرست نمادهای منفی لئو با افت 3 درصدی بیشترین کاهش قیمت را داشته و آربیتروم، تون کوین، فانتوم و آپتوس با افت 2 درصدی در رده های بعدی هستند. مابقی نمادهای منفی هم افتی کمتر از 2 درصد را ثبت کرده اند.

در مقیاس هفتگی اکثر نمادها با کاهش قیمت مواجه بوده اند اما چند نماد هم رشد کرده اند که ترون با رشد 11 درصدی، بیشترین افزایش قیمت را دارد. در میان نمادهای منفی هم تون کوین با افت 8 درصدی بیشترین کاهش قیمت را نمایش می دهد.

ارزش معاملات به بالای 23 میلیارد دلار رسید

ارزش بازار ارزهای دیجیتال امروز با نیم درصد افت به رقم 1.12 تریلیون دلار رسیده است. اما ارزش معاملات 34 درصد نسبت به دیروز بیشتر شده و به عدد 23 میلیارد دلار رسیده که همین رقم هم همچنان عدد کوچکی برای ارزش معاملات روزانه رمز ارزهاست.

طی 24 ساعت گذشته 1.7 میلیارد دلار معامله در دیفای انجام شده و در استیبل کوین ها هم رقم معاملات تا 21 میلیارد دلار افزایش یافته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید