گزارش اقتصادنیوز از بازارهای جهانی؛

تداوم روزهای خوب برای طلا و بیت‌کوین

کدخبر: ۵۶۷۱۶۸
اقتصادنیوز: تقاضای پناهگاه امن برای فلز زرد نیز با هشدارهای متعدد در مورد رکود اقتصادی آمریکا در سال جاری افزایش یافت، که چشم انداز آن نیز نشان دهنده اقدام کمتر جنگ طلبانه فدرال رزرو است.
تداوم روزهای خوب برای طلا و بیت‌کوین

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت طلا در روز جمعه برای چهارمین روز متوالی افزایش پیدا کرد. به نظر می‌رسد این افزایش به دنبال آشکار شدن نشانه‌های بیشتر مبنی بر کاهش تورم در آمریکا باشد. در حال حاضر تداوم نگرانی‌هادرباره رکود اقتصادی در سال 2023 نیز تقاضای پناهگاه امن برای فلز زرد را تقویت کرده است.

داده های روز پنجشنبه نشان داد که تورم شاخص قیمت تولید کننده آمریکا در ماه مارس با سرعت کمتری رشد کرده است، یک روز پس از آن که داده ها نشان داد تورم قیمت مصرف کننده نیز کاهش یافته است. این آمارها انتظارات مبنی بر احتمال مهار تورم را افزایش داده است. این تحول می تواند موجب شود فدرال رزرو از موضع تهاجمی خود پایین بیاید.

پس از انتشار این آمار، ارزش دلار به پایین‌ترین حد در یک سال اخیر رسید، در حالی که بازدهی خزانه‌داری نیز کاهش یافت. این دو رویداد به سود طلا تمام شد.

تقاضای پناهگاه امن برای فلز زرد نیز با هشدارهای متعدد در مورد رکود اقتصادی آمریکا در سال جاری افزایش یافت، که چشم انداز آن نیز نشان دهنده اقدام کمتر تهاجمی فدرال رزرو است.

امروز هر اونس طلا با 0.3 درصد افزایش به 2046.61 دلار رسید،  معاملات آتی طلا نیز با 0.3 درصد افزایش به 2060.75 دلار در هر اونس رسید. هر دوی این ابزارها برای چهارمین روز متوالی افزایش قیمت داشتند و همچنین به سمت بازدهی هفتگی نزدیک به 2 درصد پیش می‌روند.

gold_3d_b_o_usd_x

روزهای خوب بیت کوین

 

تجزیه و تحلیل قیمت بیت کوین نشان داد که این ارز دیجیتال با تمایل مثبت در حال صعود بوده است و افزایش قابل توجهی در ارزش خود در چند ماه گذشته نشان داده است. قیمتی که در ژانویه حدود 20هزار دلار بود با 2.1 درصد افزایش در 24 ساعت گذشته به بالاترین حد خود در حدود 30هزار و 700 دلار در حال حاضر رسید.

Screen Shot 1402-01-25 at 13.56.56

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید