حباب سکه در محدوده 12 درصد!

پیام آمریکایی به قیمت دلار /قیمت طلا پایین آمد

کدخبر: ۵۱۴۵۴۴
به نظر می رسد سیگنال های ضد و نقیض برجامی بازار ارز تهران را تحت تاثیر قرار داده است ، قیمت طلا هم در مقایسه با دیروز پایین آمد .
پیام آمریکایی به قیمت دلار /قیمت طلا پایین آمد

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز تهران در اولین روز هفته جاری شاهد اخبار جدیدی از پیش نویس توافق هسته ای بود.

اظهارات اولیانوف  درباره برجام در بازار دلار 

 میخائیل اولیانوف در تازه ترین اظهارات خود در رابطه با برجام گفت که ایران راجع به متن پیشنهادی اروپا، تنها چند سوال مطرح کرده است و متن کلی مورد توافق قرار گرفته است.

سیگنال های ضد و نقیض برجام به بازار ارز 

نشریه آمریکایی پولیتیکو  هم در گزارشی مدعی شده در متن پیشنهادی اروپا برای احیای برجام که اخیرا در وین روی میز مذاکره قرار گرفته، از برخی تحریم های اقتصادی آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عقب نشینی شده و مقرر شده پرونده "فعالیت های هسته ای مشکوک" ایران بسته شود.

پیام آمریکا به قیمت دلار 

با این حال رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران ادعای پولیتیکو  را رد کرد و درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها و احیای توافق هسته‌ای با ایران با اشاره به اینکه هنوز توافقی در کار نیست گفت: واشنگتن قصد ندارد استانداردهای تحریمی خود را در مورد تجارت شرکت‌ها با ایران پایین بیاورد.

آخرین وضعیت مذاکرات هسته‌ای در ایران 

خبرگزاری ایرنا هم امروز اعلام کرد آخرین وضعیت مذاکرات هسته‌ای این هفته در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بررسی می‌شود و وزرای اطلاعات، نفت، صمت، نیرو، دادگستری، دفاع، میراث فرهنگی و راه و شهرسازی نیز در کمیسیون‌های مربوطه حاضر خواهند شد.

قیمت دلار کاهش یافت

به نظر می رسد سیگنال های ضد و نقیض برجامی بازار ارز تهران را تحت تاثیر قرار داده است و معامله گران دلار امروز در معاملات خود جوانب احتیاط را در نظر گرفتند. نرخ دلار امروز در تهران تقریبا 40 تومان از روز پنجشنبه گذشته  پایین تر بود. 
امروز کاهش قیمت دلار در سلیمانیه  بیشتر از تهران و هرات بود. نرخ دلار در بازار یاد شده تقریبا 250 تومان افت را ثبت کرد و به ابتدای کانال رسید.  دلار هرات هم امروز 80 تومان عقب نشینی کرد .قیمت درهم نیز امروز 80 تومان افت کرد. به عقیده معامله گران در کنار اخبار برجامی عقب نشینی دلار در بازارهای  همسایه هم دلیل دیگری برای نوسان محدود دلار در تهران شده بود . 

قیمت طلا در کانال 1800 دلار 

قیمت اونس طلا وارد کانال 1800 دلار شد و در بازار امروز به قیمت 1804 دلار معامله شد . 

طلا پایین آمد 

در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا 18 عیار ظهر امروز به قیمت 1 میلیون و 350 هزار و 300 تومان به فروش رسید. این قیمت در مقایسه با دو روز قبل تقریبا 16 هزار و 300 تومان کاهش را نشان می دهد. 

حباب سکه در محدوده 12

قیمت سکه هم امروز در محدوده 14 میلیون و 750 هزار تومان تا 14 میلیون و 800 هزار تومان معامله شد . ارزش ذاتی سکه امروز 13 میلیون و 110 هزار تومان بود و حباب سکه در محدوده 12 درصد بدست آمد . 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید