رصد بازار خودروهای داخلی؛

سرگردانی در بازار خودرو + جدول قیمت

کدخبر: ۵۰۶۳۷۷
اقتصادنیوز: پرونده قیمت پرتیراژهای ایران خودرو امروز 14 تیر 1401 در بازار چگونه بسته شد؟
سرگردانی در بازار خودرو + جدول قیمت

 به گزارش اقتصادنیوز ؛ رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که دلار امروز با نوسان رو به بالا در بازار عرضه شد، با این حال بازار خودرو تغییر قیمتی نداشت و محصولات ایران خودرو با ثبات قیمت در بازار عرضه شدند. به گفته فعالان بازار خودرو افت عجیب نرخ دلار در بازار روز گذشته موجب شد تا قیمت برخی خودروهای پرتیراژ ایران خودرو افت تا 6 میلیون تومان در بازار را تجربه کنند، افت قیمتی که امروز و با وجود کاهشی شدن نرخ دلار در بازار خودرو احساس نشد و بازار خودرو سوت و کور بود.

فعالان بازار خودرو بر این نکته تاکید می کنند که بازار خودرو این روزها سرگردان در میان اخبار و نرخ دلار است و این سردرگمی علاوه بر بازار بر خریداران نیز اثرگذاشته است، بطوریکه خرید و فروش چندانی در بازار صورت نمی گیرد و بازار خودرو در رکود به سر می برد.  

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو 207 دنده ای»، «پژو 207 سقف شیشه ای»، «سمند LX» ، «سمند LX با موتورEF7 » و «سمند سورن پلاس»، «دنا معمولی» ، «رانا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

ارزیابی ها نشان دهنده آن است که خانواده دنا امروز بدون تغییر در بازار قیمت گذاری شدند با این شرایط «دنا معمولی» امروز 395 میلیون تومانی ماند و «رانا پلاس» هم در بازار 304 میلیون تومان قیمت گذاری شد. اما «دنا پلاس توربو اتومات» هم در بازار تغییر قیمت نداشت و 510 میلیون تومان دست به دست شد.

از سوی دیگر رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که در میان خانواده سمند امروز «سمند LX» در بازار تغییر قیمت نداشت و 305 میلیون تومان قیمت خورد و «سمندLX با موتورEF7» در بازار 352 میلیون تومان  باقی ماند، «سمند سورن پلاس» هم امروز 355 میلیون تومان در بازار قیمت خورد.

با توجه به ارزیابی بازار می توان گفت «پژو 207 دنده‌ای» در بازار امروز  399 میلیون قیمت خورد و تغییر قیمتی در بازار نداشت و «پژو 207 سقف شیشه ای» هم 405 میلیون تومانی شد.

ایران 14

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید