رصد بازار خودروهای داخلی؛

2 روند عجیب قیمتی در بازار خودرو +جدول

کدخبر: ۴۹۴۶۴۷
اقتصادنیوز: بازار خودرو در سومین هفته اردیبهشت ماه 1401 دو روند عجیب قیمتی را تجربه کرد؛ براساس ارزیابی های صورت گرفته در هفته سپری شده «سمند سورن پلاس» رشد 28 میلیون تومانی قیمت را تجربه کرد و در طرف مقابل «رانا پلاس» با افت 30 میلیونی در بازار قیمت گذاری شد.
2 روند عجیب قیمتی در بازار خودرو +جدول

به گزارش اقتصادنیوز رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمند سورن پلاس» برای دومین هفته رکوددار رشد قیمت در بازار بود. به گفته فعالان بازار خودرو کاهش عرضه یکی از عمده ترین دلیل گرانی این خودرو در بازار به شمار می‌رود. از سوی دیگر در این هفته با عرضه شرکت خودروساز «رانا پلاس» در بازار افت 30 میلیونی قیمت را تجربه کرد تا به این طریق رکورد رشد قیمت در یک هفته توسط این خودرو شکسته شود.  

اما افزایش نرخ دلار یکی دیگر از دلایلی است که فعالان بازار خودرو رشد قیمت در بازار را به آن نسبت می دهند و معتقدند که نوسانات پی در پی نرخ دلار بر بازار خودرو اثرگذار بوده است. در آخرین روزهای هفته سپری شده قیمت دلار وارد کانال 30 هزار تومانی شد تا شاهد یک رکورد قیمتی در سال جاری باشیم، این عامل موجب شد تا بازار خودرو هم عکس العمل افزایشی از خود نشان دهد.

اما در آخرین روزهای هفته سپری شده خبر آزاد  شدن واردات از سوی وزیر صنعت، معدن وتجارت نیز از جمله خبرهای خوشی است که بسیاری از واردکنندگان را دلگرم کرد. عاملی که می تواند تاثیر بسیاری در بازار خودروهای داخلی داشته باشد، اما باید منتظر نهایی شدن اجرای این طرح بود. سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت چهارشنبه گذشته از تصویب کلیات واردات خودرو در هیئت دولت خبر داد و گفت: جزئیات و چگونگی آیین‌نامه واردات خودرو به‌زودی اعلام و اطلاع رسانی می‌شود. با توجه به خبر اعلام شده از سوی وزیر صمت باید در هفته های آینده منتظر تاثیر این خبر در بازار باشیم.

 وضعیت بازار خودرو

ارزیابی ها نشان می دهد که این هفته بازار خودرو با دو شکل عجیب رشد و افت قیمت روبرو بوده بطوریکه از یک سو «سمند سورن پلاس» در بازار رشدی 28 میلیونی را تجربه کرد و از سوی دیگر «رانا پلاس» افت 30 میلیون تومانی داشت و رکورد عجیبی را از آن خود کرد.  

  قیمت کوییک در بازار خودرو

این هفته خانواده کوییک با رشد قیمت در بازار خودرو همراه شد و هر دو خودرو این خانواده افزایش 2 و سه میلیون تومانی را ثبت کردند. «کوییک R» با این افزایش 2 میلیونی 230 میلیون تومانی شد و «کوییک معمولی» هم با افزایش سه میلیونی 220 میلیون تومان قیمت خورد.

«شاهین» هم این هفته با رشد 2 میلیون تومانی قیمت رو به رو شد و 377 میلیون تومان دست به دست شد.

شاهین 23

قیمت تیبا در بازار خودرو

اما خانواده تیبا این هفته را با افت 2 میلیونی قیمت پشت سر گذاشت. با این شرایط «تیبا صندوقدار» 200 میلیونی شد. «تیبا 2 معمولی» هم با این افت در هفته گذشت 207 میلیون تومان قیمت خورد.   

اما «ساینا» دیگر محصول گروه خودروسازی سایپا نیز این هفته 2 میلیون تومان گران شد و 215 میلیون تومان به فروش رفت.

تیبا 23

قیمت محصولات پژو در بازار

207 ها نیز این هفته با جریان گرانی همراهی کردند، هر دو محصول این خانواده با افزایش قیمت های 17 و12میلیون تومانی هفته را به پایان رساندند. «پژو 207 دنده ای» در سومین هفته اردیبهشت ماه 17 میلیون تومان گران شد و 412 میلیون تومان از سوی فعالان بازار قیمت داده شد و «پژو 207 سقف شیشه ای» نیز با ثبت افزایش قیمت 12 میلیون تومانی 417 میلیون تومان شد.

پژو 23

قیمت خانواده سمند در بازار

اما «سمند سورن پلاس» که این هفته عنوان رکوداری را با افزایش 28 میلیونی در بازار از آن خود کرده بود در بازار با قیمت 357 میلیون تومان عرضه شد. در میان سایر خانواده سمند نیز در هفته سپری شده «سمند LX » بدون تغییر در بازار 283 میلیون تومان قیمت خورد و  «سمند LX با موتورEF7 » هم این هفته افزایشی 13 میلیونی در بازار داشت و 338 میلیون تومان به فروش رسید.

سمند 23

قیمت سایر پرطرفدارها

در میان سایر خودروهای پرطرفدار بازار، «دنا پلاس توربو اتومات» این هفته با افزایش 16 میلیونی 515 میلیون تومان قیمت خورد. «دنا معمولی» این هفته را بدون تغییر سپری کرد و 386 میلیونی باقی ماند. اما «رانا پلاس» یکی از خودروی پرطرفدار بازار هم این هفته افتی 30 میلیونی در بازار تجربه کرد و قیمت آن به 320 میلیون تومان رسید.

رانا 23

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید