به گزارش اکوایران، قیمت دلار در شروع معاملات امروز 270 تومان از عصر روز گذشته پایین‌تر بود. قیمت دلار در ادامه قدری به سمت بالا حرکت کرد، اما دوباره کاهشی شد و در همان فاصله 270 تومانی از عصر دوشنبه قرار گرفت.   

photo_۲۰۲۲-۰۲-۱۶_۱۶-۰۵-۰۵

حباب قیمت سکه بزرگ شد

قیمت طلای جهانی در معاملات روز دوشنبه عملکرد خیلی خوبی داشت. قیمت طلا در پایان معاملات روز دوشنبه 1871 دلار بود. قیمت طلا دیروز رشد روز دوشنبه را پس گرفت و در نهایت 1854 دلار گزارش می‌شد. قیمت طلا در ساعت 15 و 54 دقیقه عصر امروز به وقت ایران 1855 دلار بود و تغییر محسوسی نسبت به نرخ بسته شده دیروز نداشت. قیمت دلار کاهشی بود و عملکرد طلا نیز در روز گذشته خوب نبود. قیمت سکه کاهش یافت، اما تغییرات آن بسیار محدود بود. قیمت سکه در پایان معاملات امروز 20 هزار تومان از عصر روز گذشته پایین‌تر بود و 12 میلیون و 70 هزار تومان گزارش می‌شد. اندازه حباب قیمتی سکه در این مقطع 2.3 درصد به دست می‌آمد. اندازه حباب قیمت سکه نسبت به روز دوشنبه قدری بزرگ شده بود، اما نسبت به مقادیر متعارف کوچک بود. در نتیجه اینکه قیمت سکه به نسبت کمتر از قیمت دلار، کاهش یافت به نوعی قابل درک است، زیرا این امر در جهت اصلاح اندازه حباب بود.

photo_۲۰۲۲-۰۲-۱۶_۱۶-۵۰-۲۹

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار امروز از عصر روز دوشنبه پایین‌تر بود. طلای جهانی دیروز بخش عمده رشد روز دوشنبه را جبران کرد. قیمت سکه امروز کاهش یافت، اما افت آن بسیار جزئی بود. حباب قیمت سکه عصر امروز با وجود اینکه قیمت سکه به نسبت کمتر از دلار کاهش یافته بود، کوچک بود. در نتیجه این امر که سکه با سرعت دلار کاهش نیافت، در جهت اصلاح اندازه حباب بود.

photo_۲۰۲۲-۰۲-۱۶_۱۶-۵۰-۳۱