خلاصه عملکرد بازار سهام 21 آذر 1400

بورس به نقطه رکود رسید/اتفاق بی سابقه در بازار

کدخبر: ۴۶۱۳۱۱
اقتصادنیوز: شاخص کل بورس در شرایط نزولی قرار گرفت و این در حالی است که بازار در وضعیت رکودی است.
بورس به نقطه رکود رسید/اتفاق بی سابقه در بازار

به گزارش اقتصادنیوز ، معاملات امروز بازار سهام در محدوده نزولی شاخص های بورس و فرابورس دنبال شد. بدین ترتیب شاخص کل بورس با افت 23.7 هزار واحدی (معادل 1.77 درصد) در نقطه 1320 میلیون واحد ایستاد. شاخص کل هموزن نیز با 5.8 هزار واحد (معادل 1.63 درصد) در نقطه 355.6 هزار واحد ایستاد.

خواب بیت کوین زیر سایه 50 هزار دلار / یکه تازی کوچک‌ترهای بازار

ارزش کل معاملات بازار سهام نیز 4.79 هزار میلیارد تومان (نزدیک 4.8 هزار میلیارد تومان) برآورد شد که سهم معاملات خرد سهام 2.2 هزار میلیارد تومان بود. کمترین ارزش معاملات خرد طی هفت ماه اخیر امروز با ثبت 2.2 هزار میلیارد تومان رقم زده شد. یک چهارم از ارزش معاملات خرد سهام در بازار امروز خروج پول بود. این اتفاق در 7 ماه اخیر بی سابقه بود.

پول هایی که دیگر به بورس نمی آیند

تراز پول حقیقی ها هم متفاوت بود؛ در شرایطی که حقیقی ها 528.5 میلیارد تومان از بازار سهام پول خارج کردند که 10.8 میلیارد تومان پول وارد صندوق های بادرآمد ثابت شد.

برای دومین روز متوالی پول حقیقی ها به میزان قابل ملاحظه ای وارد بازار نشد؛ در عین حال بیشترین خروج حقیقی ها از بازار در نماد خودرو با 63.3 میلیارد تومان بود. خساپا با 37.8 میلیارد تومان، برکت با 20.3 میلیارد تومان، میدکو با 18.8 میلیارد تومان، خبهمن با 18.1 میلیارد تومان و تپکو با 14.9 میلیارد تومان در صف بیشترین خروج حقیقی ها قرار گرفت.

حقوقی ها هم در نمادهای خساپا، خودرو، شبندر، وبملت و فولاد خریدار بودند. فروش حقوقی ها بیشتر در صندوق ها و حق تقدم ها صورت گرفت.

ارزش صف های خرید نیز در معاملات امروز از 197.6 میلیارد تومان به 106.9 میلیارد تومان رسید. این در حالی بود که ارزش صف های فروش نیز از 437.6 میلیارد تومان به 737.7 میلیارد تومان رسید. وضعیت صف های خرید و فروش به قدری بالا بود که تعداد نمادهای دارای صف خرید 10 برابر تعداد نمادهای دارای صف فروش بود.

روند صف های خرید و فروش در روند معاملات امروز هم نشان میدهد که صف های فروش با شکاف بسیار زیادی از همان ابتدای معاملات از صف های خرید فاصله گرفته است و دادوستدها از این حیث به نفع فروشندگان بود. توان صف های فروش نشان میدهد این روند میتواند فردا هم دنبال شود.

 سرانه معامله حقیقی ها با شکاف بیشتر به نفع خریداران بود؛ بدین ترتیب سرانه خرید حقیقی ها 11.4 میلیارد تومان و سرانه فروش حقیقی ها 18.7 میلیارد تومان بود.

سهم هایی که بیشترین بازدهی داشتند

بیشترین بازدهی در بورس برای وآذر با 4.94 درصد بود. بیشترین کاهش قیمت هم برای کالا با 4.98 درصد بود. بیشترین حجم معاملات هم از آن خودرویی ها در نمادهای خودرو، خساپا، خبهمن و خگستر بود. بیشترین کاهش ارزش بازار هم برای نمادهای فملی، فارس، فولاد و شستا بود که البته همین نمادها بیشترین تاثیر را در کاهش شاخص کل بورس داشتند.

بیشترین بازدهی در فرابورس هم برای افرا با 5 درصد بود. بیشترین کاهش قیمت هم برای توسن با 5 درصد بود. بیشترین حجم معاملات هم برای نمادهای کاریز، کرمان، گکوثر و گنبد بود. این در حالی بود که بیشترین کاهش بازار برای نمادهای آریا، مارون، فرابورس، زاگرس و شگویا بود که البته بیشترین تاثیر را در کاهش شاخص کل فرابورس داشتند.

بیشترین نسبت حجم به شناوری نیز برای نماد خمحور با 10.8 درصد بود.

  • 0000
  • 000
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید