پیش بینی بازار سهام سه شنبه 9 آذر؛

سیگنال مذاکرات وین به بورس و بورس بازان

کدخبر: ۴۵۸۱۴۶
اقتصادنیوز: تغییرات بازار سهام در روز سه شنبه هم شبیه احتمالات روزهای قبل در دامنه نوسان محدود دنبال می شود.
سیگنال مذاکرات وین به بورس و بورس بازان

به گزارش اقتصادنیوز ، معاملات امروز بازار سهام می تواند شاهد تحرکات دوباره سمت تقاضا باشد. با ابراز خوش بینی ها نسبت به مذاکرات احیای برجام در وین که تا فردا هم به طول می انجامد، اکنون اثرپذیری از امیدواری ها به تداوم گفت و گوها می تواند سیگنال مثبتی به بازارها با تاکید بازار سهام هم ارسال کند.

البته نوسانات بازار در سه روز گذشته محدود بوده و بازار در یک رفت و برگشت در همان محدوده های قبلی در کانال 1.3 میلیون واحد دنبال می شود.

سمت تقاضا و عرضه با توان و شانس برابر فشارهای همدیگر را خنثی می کنند و بازار در یک وضعیت تعادلی به سر می برد. سیگنال های مثبت به بازارها می تواند کفه سمت تقاضا را سنگین کند و بازار را را به سمت جلو حرکت دهد.

 رفتارهای لحظه ای بازار سهام متاثر از دو متغییر لحظه ای دلار و کامودیتی ها هم می تواند معاملات روزانه را تحت تاثیر قرار دهد. با رفت و برگشت دلار به نظر می رسد وزنه اثرگذاری عوامل روی بازار سهام خنثی شده باشد اما سیگنال کامودیتی ها هم می تواند بازار را تحت تاثیر قرار دهد. در مجموع بازار فعلا با موقعیت تعادل می تواند شاهد سیگنال های مثبتی هم باشد.

نظرسنجی اقتصادنیوز: احتیاط بورس بازان

براساس تازه ترین نظرسنجی اقتصادنیوز، مسیر حرکت شاخص احتمالا در همان نوسان محدود در روز سه شنبه نیز دنبال شود، چرا که بازار در شرایط انتظار و تعیین تکلیف به سر می برد.

این در حالی است که با توجه به شانس برابر سمت عرضه و تقاضا و سیگنال های مثبت از وین در خصوص تداوم گفت و گوها، احتمال دارد که پیکان شاخص روبه جلو باشد.

با این وصف، خاصیت شکنندگی و ناپایداری بازار باعث شده پیش بینی ها با احتیاط مطرح شوند و از این روز بازار ممکن است به صورت لحظه ای تغییر کند.

عوامل اثرگذار لحظه ای بر روند معاملات سهام هم با نوسان محدود دنبال می شوند و همین مسئله رفتار بازار را محتاط کرده است.

  • 2 (1)
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید