رولزرویس «روح نوآوری» را تولید کرد

سریع‌ترین هواپیمای تمام الکتریکی جهان

کدخبر: ۴۵۶۳۱۹
اقتصادنیوز: یک شرکت زیرمجموعه مرسدس بنز ادعا می کند سریع‌ترین هواپیمای تمام الکتریکی جهان تولید کرده است.
سریع‌ترین هواپیمای تمام الکتریکی جهان

به گراش اقتصادنیوز، رولزرویس اعلام کرد که هواپیمای برقی این شرکت به حداکثر سرعت 623 کیلومتر در ساعت (کمی بیش از 387 مایل در ساعت) رسیده است و این شرکت ادعا می کند که این هواپیما را به «سریع ترین وسیله نقلیه تمام الکتریکی جهان» تبدیل کرده است.

رولز رویس در بیانیه‌ای - که با رولز رویس موتورز که متعلق به BMW است اشتباه گرفته نشود - اعلام کرد هواپیمایی به نام «روح نوآوری»  تولید کرده که «سریع‌ترین هواپیمای تمام الکتریکی جهان» است.

برهمین اساس این شرکت سه ادعای ثبت جهانی را به فدراسیون بین المللی هوانوردی ارسال خواهد کرد که عبارتند از: هواپیما با حداکثر سرعت 555.9 کیلومتر در ساعت در طول 3 کیلومتر. رسیدن به 532.1 کیلومتر در ساعت در طول 15 کیلومتر؛ و صعود به 3000 متر در 202 ثانیه.

در طول این دوندگی ها بود که هواپیما حداکثر سرعت خود را 623 کیلومتر در ساعت ثبت کرد. هواپیمای برقی «روح نوآوری» نتیجه پروژه ای به نام ACCEL یا تسریع برق رسانی پرواز است.

شرکای این ابتکار عبارتند از YASA متخصص موتور و کنترل الکتریکی و Electroflight که رولزرویس آن را به عنوان یک راه اندازی هوانوردی توصیف کرده است. YASA یک شرکت تابعه که به طور کامل متعلق به مرسدس بنز است.

از نظر بودجه، 50 درصد از مؤسسه فناوری هوافضا با مشارکت وزارت تجارت، انرژی و استراتژی صنعتی و نوآوری دولت بریتانیا  تأمین شده است. در چند سال گذشته، تعدادی از شرکت ها به دنبال توسعه طرح ها و مفاهیم مرتبط با هوانوردی کم و بدون آلایندگی بوده اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید