پیش بینی بازار سکه از دلارِ اول مهر

قیمت سکه در دو راهی جدید

کدخبر: ۴۴۲۵۵۸
در بازار سکه تصور می شود قیمت دلار در روز جاری افت کند اما با وجود این پیش بینی ارزش ذاتی قیمت سکه در روز چهارشنبه رشد بالایی داشت تا کار برای نزول قیمت در این بازار دشوار شود.
قیمت سکه در دو راهی جدید

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت سکه در آخرین روز شهریورماه خود را به نزدیکی مرز 12 میلیون تومانی رساند. به این ترتیب، فلز گران بهای داخلی در اولین روز مهرماه در دوراهی مرز 12 میلیونی قرار دارد. عده ای از معامله گران در انتظار عقب گرد سکه هستند، حال آنکه گروه دیگری به امید شکست مرز روانی، انتظار دارند که سطح خریدها افزایش پیدا کند.

بر اساس صحبت های فعالان در صورتی که قیمت دلار بتواند به روند افزایشی روزهای انتهایی شهریورماه ادامه دهد، قیمت سکه امامی نیز وارد کانال 12 میلیون تومانی خواهد شد. با این حال، دلار در دو هفته انتهایی شهریورماه توان عبور از محدوده 27 هزار و 800 تومانی را نشان نداد. هر زمان دلار به این محدوده نزدیک شد، معامله گران بیشتری در موقعیت فروش قرار گرفتند.

قیمت سکه امامی نیز در سراسر شهریورماه، حتی با وجود عبور از مرز 12 میلیون، توان شکست محدوده 12 میلیون و 200 هزار تومان را از خود نشان نداد. به این ترتیب، معامله گران درازمدت حتی در صورت شکست مرز 12 میلیونی، امروز وارد بازار نخواهد شد.

در این میان، شماری از فعالان عنوان می کنند که سکه هم سو با افزایش قیمت دلار در روزهای انتهایی شهریورماه رشد کرد. آن ها باور دارند که اسکناس آمریکایی در روز جاری افت قیمت را تجربه خواهد کرد و سکه بار دیگر به سوی محدوده حمایتی 11 میلیون و 800 هزار تومانی حرکت خواهد کرد. یکی از عواملی که آن ها را به افت دلار امیدوار کرد، افزایش فروش ها در معاملات پشت خطی بود. البته ارزش ذاتی سکه در آخرین روز شهریورماه رشد قابل توجهی را تجربه کرد و این موضوع کار کاهشی های بازار را دشوار می کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید