آمارهای سامانه کدال نشان داد

بازگشت مونتاژی‌ها به خط تولید

کدخبر: ۴۲۲۹۷۶
اقتصادنیوز: بررسی آمارهای منتشره سامانه کدال نشان دهنده بازگشت برخی از خودروهای مونتاژی به خطوط تولید ایران خودرو است.
بازگشت مونتاژی‌ها به خط تولید

به گزارش اقتصادنیوز ؛ در میان داده های اعلام شده از وضعیت تولید محصولات ایران خودرو نام «پژو 2008» خودرو پرطرفدار این شرکت به چشم می خورد. خودرویی که در مدت زمان اندک توانست نظر بسیاری از خریداران خودرو را به خود جلب و جهش چند میلیونی قیمت را تجربه کند.  در کنار «پژو 2008» نام «هایما» نیز به چشم می خورد. دو خودرویی پرطرفداری که توانسته بودند با توجه به قیمت نظر مخاطبان را به خود جلب کنند، اما با توجه به اعمال تحریم ها ناچار شدند از ایران خارج شوند.

از سوی دیگر داده های اعلام شده نشان دهنده آن است که هرچند در آمار سه ماه نخست سال جاری 156 دستگاه پژو 2008 در ایران خودرو تولید شده، اما آمار خرداد ماه نشان از آن دارد که در این ماه مجموع تولید پژو 2008 صفر بوده است. براساس آمار اعلام شده تمام تولیدات این خودرو در اولین فصل سال جاری به فروش رسیده است.

وضعیت تولید هایما

اما وضعیت تولید هایما دیگر خودرو متوقف شده ایران خودرو نشان دهنده آن است که در سه ماه ابتدایی سال جاری در مجموع هزار و 450 دستگاه هایما پلاس در این شرکت تولید شده که با این شرایط می توان گفت زمینه بازگشت خودروهای مونتاژی در خطوط ایران خودرو در حال فراهم شدن است. براساس داده های اعلام شده در بهار سال جاری مجموع تولید هایما به فروش رسیده است.

آمار اعلام شده همچنین حکایت از آن دارد که در خرداد ماه در مجموع 203 دستگاه هایما پلاس تولید شده و فروش این خودرو در این ماه 213 دستگاه بوده که شاید بتوان گفت بخشی از این فروش از طریق تولیدات ماههای گذشته تامین شده است.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید